Manfred Stohl, fost pilot în WRC și concurent în cadrul Campionatului Mondial de Rallycross a prezentat prima mașină electrică dedicată acestui tip de competiție.
Firma STARD deținută de Stohl a lucrat de ceva vreme la un model electric de rallycross, iar abia acum avem rezultatul final. Conversia a fost făcută pe un Peugeot 207 S2000.
Sistemul de propulsie electric produce 544 CP și 760 Nm, iar resursele sunt transmise către cele patru roți cu ajutorul unei cutii de viteze cu un singur raport. Viteza maximă cu care poate rula ajunge la 195 km/h, iar autonomia în regim de cursă nu depășește 15 minute.
„Fără îndoială aceasta este cea mai impresionantă mașină cu care am mers', a declarat Stohl după ultimele teste.
„Bineînțeles că am fost sceptic la început când inginerii mi-au spus să uit tot ce știam despre cum livrează puterea o mașină. Cuplul oferit continuu și instantaneu fără nici cea mai mică sufocare de la 0 la 195 km/h te face să te simți ca într-o praștie imensă care te lansează în spațiu', a completat Stohl.
Mașina electrică de rallycross cântărește 1.250 de kilograme și livrează 90% din cuplul motor în 40 de milisecunde și folosește două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Dar compania spune că acum lucrează la o versiune care să folosească patru unități electrice, câte una pentru fiecare roată.