Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie a fost închis circulației publice în 2015. Alunecările de teren au cauzat o mulțime de probleme, iar în prezent se desfășoară o serie de lucrări pentru remedierea daunelor. Dar Asociația Construim România (ASCORO) spune că redeschiderea traficului pe acest tronson în luna septembrie înseamnă iresponsabilitate la cel mai înalt nivel.
„Redeschiderea circulației publice în condiții de siguranță este tehnic imposibilă în mai puțin de doi ani și că orice forțare a redeschiderii traficului pe actualele soluții tehnice înseamnă iresponsabilite la cel mai înalt nivel, respectiv punerea în pericol cu bună-știință a vieții celor care vor circula pe respectivul tronson de autostradă', se arată într-un raport amplu al ASCORO.
Potrivit aceleiași surse, terenul pe care a fost construită autostrada, dar și soluțiile tehnice pe care dezvoltatorul le-a folosit vor cauza în continuare probleme.
„O autostradă pe pământuri mișcătoare, cu versanți de deblee care curg spre axul drumului nu este autostradă! Pentru a fi sigură în exploatare A1 Orăștie – Sibiu Lot 3 are nevoie de soluții tehnice radical diferite, pornite însă de la acceptarea realității că stratul de suport pur și simplu nu ține autostrada. Iar în aceste situații, dacă nu luăm în considerare schimbarea traseului autostrăzii, singura soluție este construcția de sisteme de sprijin care să fie așezate pe stânca de sub argila nisipoasă îmbibată cu apă', scrie în același raport al ASCORO.
Cele mai mari probleme ale tronsonului respectiv sunt Viaductul Aciliu și traversarea prin Dealul Bucium.
„Dealul Bucium va continua să alunece cu fiecare ploaie și cu fiecare ninsoare până când va înghiți cu totul autostrada A1, cu sau fără oameni îngropați de vii cu tot. Iar cel mai probabil acest eveniment nu se va produce lent, ci printr-o alunecare finală catastrofală, activată de un episod de precipitații abundente. Judecând după evoluția vizibilă din ultimul an este foarte probabil ca acest eveniment să se producă în următorul sezon toamnă-iarnă. Adică în următoarea jumătate de an', se arată la finalul reportajului.
Sursa | ASCORO