Audi A5 Coupe vs BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa C Coupe

vezi galeria foto

Audi A5 Coupe vs BMW Seria 4 Coupe vs Mercedes-Benz Clasa C Coupe – Cine este cel mai bun dintre cei frumoși? Noul Audi A5 Coupé aduce un aer proaspăt în segment și pune presiune pe rivalii de la Mercedes și BMW.


 

Coupé-urile de segment mediu sunt unele dintre cele mai atrăgătoare mașini de pe piață, chiar dacă prețul lor este unul destul de piperat. Ele oferă foarte multă plăcere la rulare, un design care nu trece neobservat și interioare desenate și finisate cu extrem de multă atenție. Sunt mașini care se pretează și pentru clienții care caută eleganță, dar și celor ce urmăresc sportivitate atunci când își aleg o mașină. Din punctul nostru de vedere, aceste coupé-uri ar trebui să atragă chiar mai mult atenția cumpărătorilor.


Cel mai nou venit în segment este Audi A5, care la prima vedere poate trece drept un facelift pentru vechea generație. Însă, așa cum am spus și la testul din ediția anterioară, A5 Coupé trebuie analizat în detaliu pentru a observa muchiile ascuțite, formele proeminente care scot în evidență sportivitatea, dar și interiorul lucrat aproape la perfecție. Mai mult, aproape că nu am găsit puncte slabe la noul A5. Însă este suficient pentru ca acesta să se impună în fața concurenței reprezentate de BMW și Mercedes?


Pentru acest comparativ, BMW trimite Seria 4 Coupé, în versiunea 430i, cu un motor turbo de 2,0 litri și 252 CP, parcă identic celui din A5. Mercedes completează trioul cu C 300 Coupé, animat de un motor turbo de 2,0 litri, care dezvoltă 245 CP. Așadar, lupta este extrem de echilibrată.

Ce oferă: BMW propune cel mai generos interior

La o primă vedere ne-am aștepta ca Mercedes să fie cel mai spațios, deoarece are un plus mic în ceea ce privește lungimea. Însă realitatea ne arată că el este cel mai strâmtorat, chiar și pentru spațiul destinat bagajelor. Compartimentul motor este extrem de generos dimensionat pentru a acomoda propulsorul V8 de 4,0 litri, care echipează versiunea AMG de top. Rivalii săi se opresc la motoarele cu 6 cilindri, deci pot oferi mai mult pentru pasageri.


Acest aspect este clar vizibil în utilizarea de zi cu zi. Dacă Audi se distanțează doar minimal de Mercedes la acest capitol, BMW face o diferență sensibilă, printr-o utilizare inteligentă a spațiului de la interior. În spate, bavarezul propune cea mai generoasă ofertă pentru pasageri, în special la nivelul genunchilor. Pare surprinzător ca BMW să câștige acest capitol, dar măsurătorile sunt clare.

Pentru cel de la volan, toate cele trei coupé-uri sunt extraordinare. Scaunele față îi răsfață chiar și pe cei mai pretențioși, iar calitatea de fabricație face ca ambianța să fie una cu totul specială. Singurele aspecte pe care trebuie să le reproșăm țin de calitatea unor anumite îmbinări la BMW și de vizibilitatea mai slabă de jur-împrejur de la Mercedes.


Cum se conduc: A5 se detașează de ceilalți

Datorită tracțiunii integrale, Audi reușește să se detașeze când vine vorba de accelerația de la 0 la 100 km, cu un timp de doar 5,7 secunde, cu trei zecimi mai rapid decât BMW și cu aproape o secundă mai rapid decât Mercedes. Nici la proba inversă, de frânare, Audi nu lasă nimic la voia întâmplării. Coupé-ul din Ingolstadt are nevoie pentru frânare completă de la 100 km/h de doar 34,1 metri, cu cel puțin 2 metri mai puțin decât competitorii săi. Iar dacă asta nu este suficient, A5 impresionează și atunci când vine vorba de propulsor. Unitatea 2.0 TFSI este extrem de vivace, se turează rapid și are o sonoritate sportivă. Cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte completează totul într-un mod armonios, cu schimbări de treaptă line în trafic aglomerat, dar rapide atunci când este necesar. Este greu să spunem ce se putea face mai bine.


Însă și cei din Munchen se pricep foarte bine să facă un motor competitiv. Propulsorul bavarez are tot patru cilindri și tot 252 CP, care fac din 430i un substitut aproape perfect pentru motorizările cu șase cilindri în linie. Motorul turbo răspunde rapid la cea mai mică apăsare a pedalei de accelerație, nu se sperie deloc de turațiile ridicate și are un sunet apropiat de cel al unui motor cu 6 cilindri. La capitolul consum, BMW își depășește clar rivalii, valoarea din test fiind cu circa 1 litru sub cea a rivalilor săi. BMW 430i are nevoie de doar 7,4 l/100 km, o valoare extrem de bună pentru clasa de putere din care face parte.

La capitolul propulsie, Mercedes C300 este cel care rămâne în urmă. Motorul de 2,0 litri dezvoltă 245 CP și este pe același palier de putere cu cel al rivalilor din test, însă comportamentul său este unul mai boem, mai relaxat, la fel cum funcționează și cutia automată cu 7 trepte. La sprintul de până la 200 km, C300 pierde aproape 3 secunde, iar acestea se și simt. Mercedes rulează plăcut și este rapid, dar cei care caută sportivitatea mai bine se orientează spre ceilalți. Spre coupé-ul celor din Stuttgart trebuie să se orienteze cei care caută mai mult confort. La acest capitol, datorită faptului că este singurul model din test disponibil cu o suspensie pneumatică, Mercedes C300 impresionează. Șocurile sunt mult mai bine filtrate, la fel ca și imperfecțiunile mici din asfalt. BMW este mai ferm, dar totuși rămâne flexibil și nu deranjează, în timp ce Audi propune trenul de rulare cu cea mai mare duritate. Pe cât de diferite sunt conceptele de confort la rulare, pe atât de asemănător este comportamentul dinamic. Toate cele trei coupé-uri rulează cu multă agilitate și produc plăcere celui de la volan atunci când este nevoie să străbată un drum plin cu viraje. Audi iese, datorită tracțiunii integrale, cel mai rapid din viraje, BMW o face cu cel mai plăcut comportament, iar Mercedes impresionează cu direcția sa. Însă, ESP-ul din Mercedes este cel mai intruziv, astfel că alterează puțin plăcerea la rulare.

Cât costă

Niciunul dintre cele trei modele nu este un chilipir, toate având prețuri de pornire de circa 45.000 de euro cu TVA. Echipate similar, conform naturii premium, prețurile celor trei coupé-uri sportive se apropie sau chiar depășesc pragul de 60.000 de euro cu TVA.

 

 

 

 

Finanțare prin Porsche Leasing: avans 10.558 euro fără TVA, rata 599 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru  Audi A5 2.0 TFSI quattro 252 CP, preț 52.791 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20% , 10.000 km/an, volum finanțat 42.233 de euro, dobandă fixă EUR 5,89 %, DAE 7,02%, fără asigurare CASCO.

 

 Clasament

  1. BMW 430i Coupe – Mai mare la interior, foarte dinamic, cu un comportament unic și un preț extrem de competitiv.
  2. Audi A5 Coupe 2.0 TFSI – Audi ne-a impresionat cu accelerațiile sale, dar și cu excelentele frâne. Tracțiunea integrală îi aduce un avantaj la capitolul tracțiune.
  3. Mercedes-Benz C300 Coupe – Un coupé spectaculos, dar cu un comportament orientat mai mult spre confort, cu spațiu limitat pentru pasagerii din spate.

 

Verdict

Rezultatul final a fost unul strâns, dar cum se poate ca Audi A5, pe care l-am tot lăudat, să fie învins de Seria 4? Foarte simplu. Audi este un coupe extrem de agil și rapid, dar așa este și Seria 4. La punctajul intermediar, cele două modele sunt la egalitate, dar BMW se detașeasă la capitolul costuri. Mercedes pierde prea mult teren la capitolul propulsie.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE