Unul dintre cei mai importanți oameni din istoria BMW ajunge pe cel mai frumos drum din lume, unde conduce una dintre primele sale creații M (plus multe alte modele spectaculoase). Un video care nu trebuie ratat.
Citește și:
Legenda grilei duble BMW și a motoarelor cu șase cilindri
Opt lucruri pe care nu le știai despre BMW
Jochen Neerpasch este unul dintre numele cu puternică însemnătate pentru istoria BMW, în special în domeniul motorsportului. Cariera sa l-a făcut remarcat mai întâi ca pilot, apoi ca manager în cadrul BMW, unde a pus bazele diviziilor BMW Motorsport și BMW M. Lista de realizări include și prima școală de pilotaj a unei mărci, și crearea campionatului BMW M1 Procar – în care s-au implicat cei mai buni piloți de Formula 1 a acelor vremuri. Printre primele sale proiecte s-au numărat și BMW M535i (1979, considerat primul sedan supersportiv din industria auto) și BMW 3.0 CSL, primul model care să poarte culorile BMW M.
Așadar, reîntâlnirea – după mai bine de 40 de ani – cu astfel de model a avut un impact emoțional cu atât mai puternic. Iar contextul a fost unul cu adevărat deosebit: o plimbare pe Transfăgărășan, trecătoarea montană din România considerată unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume.
Alaiul lui BMW 3.0 CSL a cuprins un alt model clasic cu mare însemnătate pentru marca germană: 2002. Acesta nu a fost doar unul dintre cele mai de succes modele BMW în competițiile de raliu, dar și numele cu care producătorul auto de mașini și-a sedimentat imaginea de marcă sportivă. Lista de mașini prezente la istorica reuniune a fost completată de modele moderne: M2 Competition, Z4 M40i, BMW M5 și BMW M5 Competition; despre ultimele două, Neerpasch a spus că sunt unele dintre cele mai bune modele BMW pe care le-a condus vreodată. BMW M5 este primul model M (exceptând versiunile X) care să dispună de sistem de tracțiune integrală.