BMW M3 Touring – Mașina perfectă nu exi… ba da!

vezi galeria foto

Aceasta este o mașină care s-a lăsat așteptată. Primul BMW M3 Touring sosește la 36 de ani distanță de momentul lansării lui M3 E30 și va fi servit clienților (cel puțin momentan) doar în aromă Competition.


Dar acesta nu este primul model M Touring din istoria BMW, cel dintâi astfel de break ultrarapid a fost M5 de generație E34 (fabricat între 1992 și 1996, 340 CP), fiind urmat de M5 E61 cu al său motor V10 aspirat cu 507 CP.

Asemenea sedanului. noul model break vine cu un design agresiv și atletic. Așa cum era de așteptat, grila specifică M3 rămâne tare pe poziție. Nu că ne-ar mai deranja. Aceasta are și rol funcțional, de a ajuta la răcirea componentelor în timpul reprizelor sportive. Kitul exterior din partea inferioară a caroseriei, dar și plafonul vor fi vopsite într-un negru lucios, însă pot fi și din carbon dacă se alege opționea pachetului exterior M Carbon.


Sub capotă avem același propulsor S58 M TwinPower Turbo cu șase cilindri în linie utilizat și de modelele M3 și M4 Competition. Produce 510 CP și transmite puterea către ambele punți prin intermediul unei transmisii ZF M Steptronic cu opt trepte și tehnologie Drivelogic. Trei moduri de condus pot fi operate doar pentru aceasta, existând un mod dedicat pentru rularea exclusivă cu puntea din spate. Evacuarea specifică M vine cu patru ieșiri și dispune de valve controlate electronic.

Accelerația de la 0 la 100 km/h durează doar 3,6 secunde, în timp ce sprintul până la 200 km/h este realizat în 12,9 secunde. Viteza maximă poate fi deblocată prin intermediul pachetului M Driver și poate ajunge până la 280 km/h. Performanțele mașinii au fost deja dovedite pe Nurburgring, unde M3 Touring a parcurs un tur în doar 7 minute și 35.060 secunde.


Pentru că vorbim despre un Touring, inginerii BMW au adus îmbunătățiri suspensiei pentru un plus sesizabil de confort. Astfel, suspensia adaptivă M este oferită în standard pentru M3 Touring. Sistemul de frânare poate primi un upgrade în direcția M Carbon ceramic, iar pedala de frânare dispune de două setări. În standard, mașina este echipată cu jante de 19 inchi pe puntea din față și 20 de inchi pe spate.


Fiind lansat vara aceasta, M3 Touring primește interiorul Seriei 3 facelift, ceea ce înseamnă cu ecranele BMW Curved Display (cu iDrive OS 8) fac parte din echiparea standard. Scaunele M Carbon (cu 9,6 kg mai ușoare decât cele standard) te aduc și mai aproape de sentimentul de motorsport. Așa cum ne-am obișnuit deja de la modelele M, volanul dispune de două butoane configurabile de unde pot fi salvate setările privind modurile personale de condus.

Până la trei pasageri pot călătorii în condiții excelente pe bancheta din spate, iar bagajele tuturor celor cinci persoane de la bord își vor găsi cu siguranță locul în portbagajul de 500 de litri. Acesta poate fi extins până la 1.510 litri prin rabatarea spătarului banchetei (40:20:20).


Comenzile pentru M3 Touring vor fi acceptate din septembrie, urmând ca producția să înceapă din noiembrie la uzina din Munchen (acolo unde este construită și versiunea sedan). Cel mai probabil, primele exemplare vor ajunge la clienți în prima parte a anului viitor.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE