După ce anul trecut a fost restilizată Seria 3 în versiunile sedan și Touring, acum a venit rândul Seriei 3 GT să treacă printr-o operațiune de reîmprospătare, care aduce motoare mai eficiente și tehnologii multimedia îmbunătățite.
Designul modelului bavarez a evoluat previzibil, în același stil adoptat și de versiunile sedan și break, principala noutate fiind farurile și blocurile optice posterioare cu tehnologie full LED, noua grilă cu ornamente cromate și prizele de aer redesenate. Ca la orice facelift, actualizarea pe care a primit-o Seria 3 GT include și noi culori pentru vopseaua exterioară, respectiv noi modele de jante.
Această restilizare aduce și două noi versiuni de echipare – Sport Line și Luxury Line – care oferă un feeling premium îmbunătățit, în timp ce pentru M Sport este disponibil un pachet estetic mai agresiv și modele de jante cu design BMW M.
Și tratamentul din interior este cât se poate de previzibil. Habitaclul Seriei 3 GT a primit inserții cromate și mai multe suprafețe lucioase pe care producătorii se încăpățânează să le numească „Piano Black’. Nou este și sistemul de navigație BMW Profesional, cu un meniu actualizat, iar conexiunea bluetooth intră în dotarea standard.
Opțional sunt disponibile noi echipamente, precum încărcarea wireless a telefoanelor mobile, hot-spot Wi-Fi și BMW Connected Drive. Din păcate, Apple CarPlay nu a fost introdus încă în sistemul de infotainment iDrive.
Gama de propulsoare a fost, de asemenea, revizuită, fiind introduse noi versiuni EfficientDynamic pe benzină, cu o eficiență energetică îmbunătățită cu 14 procente comparativ cu predecesoarele lor. Versiunea 320i dezvoltă aceleași valori de putere și cuplu maxim, însă promite un consum mediu de 5,1 l/100 km și emisii de numai 139 g CO2/km.
Noul 330i înlocuiește versiunea 328i, puterea crescând și ea, de la 245 CP, la 252 CP. Propulsorul turbo de 2,0 litri este cuplat standard la transmisia Steptronic cu opt rapoarte și promite un sprint 0-100 km/h în doar 6,1 secunde (6,2 secunde pentru versiune xDrive) și un consum mediu remarcabil pentru aceste performanțe dinamice, de 5,9 l/100 km.
Vârful de gamă a Seriei 3 GT este 340i, care oferă 326 CP și 450 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se întâmplă în 5,1 secunde (5,0 pentru xDrive), viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, iar consumul mediu anunțat este de 7,0 l/100 km.
Gama de motorizări diesel a fost actualizată anul trecut, odată cu faceliftul Seriei 3 sedan și Touring, cea mai eficientă versiune, 318d, având un consum mediu de numai 3,6 l/100 km, în timp ce campionul variantelor diesel, 335d xDrive, atinge 100 km/h în 4,9 secunde. Singurul propulsor nou este 325d, care dezvoltă 224 CP și 450 Nm și vine cuplat standard la transmisia Steptronic cu opt rapoarte.
Randamentul energetic a fost îmbunătățit și prin cutiile de viteză îmbunătățite, frânarea regenerativă mai eficientă și un nou mod de rulare ECO PRO. Versiunile de Seria 3 GT echipate cu transmisia manuală în șase rapoarte sunt dotate cu sistemul rev-match, care corelează turația motorului cu cea a arborilor din cutie, iar unitatea Steptronic a fost îmbunătățită pentru a putea retrograda mai multe trepte simultan atunci când se rulează în modul Sport+.