Înnoirea în faze a seriei Porsche 911 (nu toate noile versiuni ale unei generații apar simultan) nu este ceva nou în strategia mărcii de la Zuffenhausen și, în momentul de față, suntem martorii introducerii unei noi variante Porsche 911 Carrera S, tocmai bună pentru a-i convinge pe cei care vor mai mult decât un Porsche 911 Carrera tipic, dar tind să considera că un 911 Carrera GTS este deja cam prea sportiv pentru un automobil GT de uz curent.
Când propui o asemenea versiune, evident trebuie să vii cu mai multă putere decât oferă nivelul imediat inferior al gamei. Ai nevoie de o cifră considerabilă, dar nu exagerată – motiv pentru care puterea noii motorizări twin-turbo de 3,0 litri utilizate la Porsche 911 Carrera S ajunge la 480 CP, în timp ce cuplul maxim se ridică la 530 Nm. Vorbim de o creștere de 30 CP în comparație cu modelul precedent. Pentru a obține această performanță și o eficiență sporită, Porsche a recurs la turbocompresoare noi și a optimizat răcirea aerului de admisie, printre altele. Noua mașină sport se bazează acum pe designul modelelor 911 Turbo din generația anterioară. Porsche Carrera S Coupé accelerează de la zero la 100 km/h în 3,3 secunde și atinge o viteză maximă de 308 km/h. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj de tip PDK are opt trepte. Consumul de benzină mixt (WLTP) este neașteptat de redus, ținând cont de nivelul performanțelor: 10,9 – 10,3 l/100 km
Cu toate că puterea este impresionantă, tracțiunea se face numai la roțile din spate – avem aici de-a face cu un factor important de autenticitate pentru marca Porsche, ale cărei prime generații de modele sportive s-au afirmat tocmai prin tracțiunea exclusivă spate, pusă în valoare de o încărcare consecventă a punții posterioare (motorul și cutia de viteze continuă să se afle în spate la seria Porsche 911).
Porsche a îmbunătățit semnificativ echiparea standard pentru Carrera S, care include roți Carrera S de 20/21 inch, un sistem de evacuare sport cu țevi de eșapament de culoare argintie și Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – care nu este disponibil pentru Carrera. Noul sistem de frânare oferă o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește dinamica de conducere. Sistemul, familiar de la 911 Carrera GTS și furnizat standard, cu etriere de frână și discuri roșii, de 408 milimetri în față și 380 mm în spate, asigură viteze remarcabile de decelerare.
Opțional, Porsche oferă sistemul Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) și suspensia sport PASM, care permite reducerea gărzii la sol cu 10 milimetri, combinată cu direcția spate. Sistemul hidraulic de amortizare a fost optimizat în comparație cu modelul anterior, oferind o manevrabilitate și mai bună, cu o precizie sporită și o capacitate de răspuns rafinată. Direcția, la care contribuie puntea spate directoare, este mai precisă, iar geometria punții din față a fost perfecționată. Rezultă astfel mai multă agilitate și o acuratețe superioară, însoțite de o stabilitate mai bună la viteze mari.
Standardele înalte de calitate și exclusivitate pentru Carrera S sunt la fel de evidente și în interiorul mașinii. Modelul vine echipat cu un pachet de piele negru. Scaunele, tetierele, panoul de bord, panourile ușilor și sistemul opțional de scaune spate de pe modelul Coupé sunt decorate cu piele fină. Ca și în cazul celorlalte modele Carrera, scaunele din spate rabatabile sunt disponibile fără costuri suplimentare, ca alternativă la configurația standard cu două locuri. Versiunea Cabriolet este echipată cu un sistem de banchete spate.
Ca opțiune, utilizarea pielii poate fi și mai extinsă, acoperind suprafețe mari din interior – inclusiv capacul torpedoului, panourile laterale și baza scaunelor. La cerere, Porsche adaugă cusături contrastante în nuanța Crayon. Carrera S beneficiază pe deplin de dotările standard îmbunătățite, care se regăsesc în întreaga serie de modele. Acestea includ elemente precum farurile Matrix LED și un încărcător wireless pentru smartphone. Echipările opționale includ un sistem de ridicare pentru puntea față, farurile inovatoare cu LED-uri HD-Matrix și pachetul Sport Chrono, cu aplicația Porsche Track Precision, ideală pentru zilele pe circuit.
Noul 911 Carrera S este acum disponibil la comandă în versiunile Coupé sau Cabriolet. Prețurile pentru 911 Carrera S din România, inclusiv TVA și echipamente specifice țării, încep de la 162.504 euro pentru Coupé, în timp ce oferta versiunilor Cabriolet pornește de la 176.945 de euro.