Centura Bacau, primul tronson de autostradă din Moldova, rămâne fără constructor

vezi galeria foto

Contractul pentru execuția Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, proiect care include practic și realizarea primilor kilometri de autostradă din Moldova, va fi reziliat după ce compania turcă Eko Insaat Ve Ticaret A.S. a anunțat Compania de Drumuri că nu mai poate susține lucrarea.


Contractul prevedea realizarea unei centuri ocolitoare de peste 30 de km, care să unească DN 11 (în Vest), DN2 (în Sud), DN2 (în Nord) și DN 15 (tot în Nord). Din totalul acestora, aproape 16 km se fac parte și din traseul cuprins în proiectul autostrăzii sau drumului cu regim expres de pe axa Nord-Sud din Moldova.

La începutul lunii aprilie Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost informată de EKO INSAAT VE TICARET AS  că se află într-o situație financiară dificilă, generată de evoluția negativă a unor proiecte gestionate pe alte piețe, soldată cu blocarea accesului la conturile bancare. În context, antreprenorul turc a anunțat că se află în imposibilitatea gestionării proiectului de execuție a Variantei de Ocolire Bacau din cauza măsurilor restrictive impuse în țara de origine, situație  care va afecta și Sucursala din România.


„Potrivit prevederilor  contractuale, Beneficiarul este îndreptățit să rezilieze Contractul inclusiv dacă antreprenorul abandonează lucrările sau demonstrează în alt fel intenția de a nu continua îndeplinirea obligațiilor din cadrul Contractului, ori dacă devine falit sau insolvabil, intra în proces de lichidare, primește un ordin de punere sub sechestru împotriva sa, ajunge la un acord cu creditorii săi, desfășoară în continuare o afacere sub coordonarea unui administrator judiciar, curator sau manager în beneficiul acestor creditori, sau dacă se întâmplă orice alt eveniment care (conform prevederilor legislației în vigoare) are un efect similar unor astfel de situații sau evenimente', se arată în comunicatul CNAIR.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE