O nouă modificare a Codului Rutier reduce amenzile pentru bicicliști pentru a încuraja transportul alternativ.
Citește și:
Atenție la bicicliști! Unii transportă bombe pe drumurile din România
România, țara șoselelor blestemate! La noi mor cei mai mulți pietoni și bicicliști
Parlamentul a adoptat o serie de modificări ale Codului Rutier, care vizează exclusiv bicicliștii. Pentru ca legea să fie adoptată, aceasta va trebui promulgată de președintele țării și mai apoi publicată în Monitorul Oficial.
Motivele pentru care s-au propus aceste modificări legislative sunt încurajarea mersului pe bicicletă ca mijloc alternativ de transport prin oraș și încurajarea polițiștilor de a-i amenda pe bicicliști în cazul încălcării regulilor de circulație. În viziunea Parlamentului, locuitorii orașelor evită să folosească biciclete pentru că amenzile sunt prea mari, iar polițiștii ezită să dea amenzi bicicliștilor pentru că, din nou, sancțiunile sunt descurajator de mari.
În acest moment, amenzile pentru bicicliști sunt încadrate în Clasa III de sancțiuni, cuprinse între 870 și 1.160 de lei. Dacă această propunere se va materializa, bicicliștii care nu respectă regulile de circulație în trafic vor fi pedepsiți cu amendă cuprinsă între 580 și 725 de lei, asociate Clasei II de sancțiuni. Excepție face dotarea necorespunzătoare a bicicletei cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante, care va fi în continuare pedepsită cu amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei.
Aceste plafoane au fost apreciate ținând cont de contextul actual, când punctul de amendă este 145 de lei. Însă intenția Parlamentului de a nu mai plafona punctul de amendă începând cu 1 ianuarie 2020 va face ca toate sancțiunile să crească cu peste 50%, inclusiv cele pentru biciclete.
Exact despre asta vorbeam. Eu mi-am luat azi masina ca amenzile sunt mai mici decat pe bicicleta. Sincer, cam prosti si fara logica politistii din romania. Dar si sistemul