Echipajul feminin Cristiana Oprea/Alexia Parteni este gata de start în Opel Cup, o competiție monomarcă de raliuri 100% electrică, organizată sub egida FIA & ADAC și bazată pe modelul Opel Corsa-e Rallye. Fetele vor concura pe 6-7 mai la Rally Sulingen, în Germania, cu o mașină pregătită de Saintéloc Racing, o echipă franceză cu un palmares impresionant pe scena internațională a raliurilor.
Marți, 3 mai, a avut loc la București prezentarea către presă a versiunii de competiție Opel Corsa-e, o mașină construită de Opel Motorsport care a impresionat invitații prin evoluția pe circuitul Amckart Tunari. La eveniment a fost prezentă o parte din echipa executivă și cea de ingineri Vitesco Technologies, companie care a dezvoltat motorul electric cu reductor (eMR) ce echipează Corsa-e.
Sezonul competițional 2022 a devenit hibrid pentru pilotul Cristiana Oprea în momentul în care pasiunea ei pentru motorsport, curajul și perseverența de care dă dovadă s-au întâlnit cu pionieratul, inovația și dorința de a promova mobilitatea sustenabilă ale companiei Vitesco Technologies.
Alături de Cristiana Oprea trăim împreună cele trei valori Vitesco Technologies: pasiune, parteneriat și pionierat. Ea în motorsport, iar noi în munca de zi cu zi, în care facem mobilitatea mai curată și mai sustenabilă, prin produsele pe care le dezvoltăm. A fost un pas firesc să îi devenim parteneri atunci când și-a dorit să participe la o competiție dedicată 100% mașinilor electrice, la volanul mașinii Opel Corsa-e.’ a declarat Cristian Mihaly, CEO Vitesco Technologies România.
Corsa-e Rallye oferă o putere instantanee de 100 kW (136 PS) și un cuplu de 260 Nm pe cele două roți motrice din față. Motorul electric și bateria sunt identice cu cele de pe modelul de serie, însă toate sistemele de asistență la condus sunt dezactivate, oferind control total piloților. Greutatea Opel Corsa-e Rallye este de 1.475 kg fără echipaj la bord, iar mașina ajunge de la 0 la 50 km/h în 2,8 secunde și de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. Ca parte a modificărilor specifice sportului cu motor, pe lângă cele mai stricte sisteme de siguranță, mașina vine echipată cu o suspensie de competiții Bilstein pentru asfalt, cu jante Braid pe 17 inch și o frână de mână hidraulică.
Opel Cup programează în 2022 șapte etape, dintre care patru se vor desfășura în Germania și câte una în Olanda, Austria și Franța. Primul raliu din calendar, Rally Sulingen, a pregătit pentru mașinile electrice un itinerariu mai scurt, cu 10 probe din totalul celor 13, din motive ce țin de autonomie. Astfel, echipajele Opel Cup vor parcurge vineri și sâmbătă, 6 și 7 mai, 112,9 kilometri de probe speciale desfășurate majoritar pe asfalt, cu 19 km de macadam. Concurenții din Cupa Opel folosesc exclusiv anvelope de competiție Michelin Pilot Sport pentru asfalt. În timpul raliurilor, Opel Cup beneficiază de o zonă dedicată în parcul de service, cu stații de încărcare pentru mașinile de competiție și asistență din partea inginerilor Opel Motorsport.
La doar 17 ani, brașoveanca Alexia Parteni este unul dintre cei mai tineri copiloți de raliu din România, la momentul actual. Pasionată de mică de motorsport, la imboldul ProFM România și-a făcut debutul ca sportiv în dreapta Cristianei Oprea, în ianuarie 2022.
Pilotul Cristiana Oprea este susținută în 2022 de UniCredit Leasing, Vitesco Technologies și Michelin. Parteneri tehnici sunt Walero Motorsport, APR Competition și FastR, iar parteneri media sunt ProFM, Autocritica.ro și AutoBild România.
Foto: Mihnea Tatu, Bastien Roux