Dacia are o nouă identitate vizuală începând cu 17 iunie 2021. Schimbarea implică o nouă emblemă, un nou logotip, o culoare diferită pentru reprezentarea mărcii, precum și un nou univers vizual și grafic. În cazul ultimului element descris, acesta va fi dezvăluit treptat, promit oficialii mărcii.
Noul logotip Dacia
Prima schimbare este noul logotip Dacia, pe care îl vedeți și în imaginea de deschidere a acestui articol. Vorbim practic despre fontul cu care marca își va scrie numele peste tot în viitorul apropiat.
Momentan, noul logotip a ajuns să fie folosit doar în cadrul primului comunicat de presă, iar apoi va fi utilizat și în resursele online ale mărcii din Mioveni. Dealerii Dacia vor utiliza acest logotip abia începând din 2022, iar gama de modele îl va primi abia din cel de-al doilea semestru al lui 2022.
Dacia va introduce culori noi în gamă
Așa cum puteți vedea, noul logotip Dacia este angular, iar marca din Mioveni a renunțat la nuanța de albastru pe care o folosea până de curând. De astăzi, Dacia adoptă culoarea verde kaki. Această nuanță va fi în centrul noii palete de culori a producătorului din Argeș. Reprezentanții companiei motivează decizia prin faptul că nuanța evocă apropierea de natură, iar aceasta este un reper important pentru clienții lor.
Ulterior, Dacia va introduce trei culori din sfera ‘terestru-mineral’ în gamă: kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului. Totodată, vor fi lansate și două culori contrastante: o nuanță de portocaliu și un verde intens. Dacă oficialii Dacia sunt deschiși la sugestii, noi le recomandăm posibilitatea comandării unor modele cu plafon și capace ale oglinzilor într-o nuanță diferită de cea a caroseriei.
Noua siglă Dacia
Dacă ați văzut deja conceptul Bigster, aveți deja o idee de cum ar putea să arate noua siglă Dacia. Mai mult decât atât, noul logotip al mărcii integrează sigla, care este formată dintre un ‘D’ stilizat și un ‘C’, în design-ul fontului respectiv. Deși sigla nouă seamănă ușor cu o cheie fixă de o dimensiune atipică, oficialii Dacia au explicat că este un design voit minimalist și că semnifică simplitatea și ingeniozitatea specifice mărcii.
Explicația celor de la Dacia referitoare la noua siglă a mărcii ne mai spune și că aspectul geometric compus de cele două litere lipite se află în mișcarea specifică a unui angrenaj mecanic. Totodată, unirea celor două litere este gândită să fie asemenea componentelor unui lanț, cu scopul de a exprima soliditate și legătură.
În orice caz, dacă nu vă place noua identitate vizuală a mărcii Dacia, aveți până în cel de-al doilea semestru al anului viitor să cumpărați o Dacia cu sigla existentă.