Gamele Dacia Logan și Sandero au beneficiat de un facelift, care îmbunătățește discret mașinile. Iată ce aduce nou acesta.
Dacia continuă să evolueze frumos. După ce a introdus cutia Easy-R anul trecut o transmisie care ne-a surprins plăcut în teste constructorul de la Mioveni a trecut gamele Logan și Sandero printr-un binemeritat facelift. Acesta aduce o înfățișare ușor schimbată la exterior, mai evidentă în partea frontală. Aici se fac remarcate noile blocuri optice cu lumini de zi LED, grila radiatorului redesenată și un spoiler care integrează mai armonios proiectoarele de ceață.
Versiunea Dacia Logan MCV pe care am testat-o nu se deosebește la fel de spectaculos de modelul prefacelift atunci când este privită din spate, pentru că blocurile optice nu au dispersoare cu patru puncte de lumină precum cele de la Loganul sedan sau Sandero.
Schimbarea se simte și în interior, unde se face remarcat noul volan cu patru spițe și claxon integrat în zona centrală. Astfel, Dacia se rupe de o tradiție care datează de 49 de ani, renunțând la claxonul de pe maneta blocului de lumini. O altă schimbare este mutarea comenzilor pentru geamuri pe panourile portierelor la toate versiunile, iar geamul șoferului dispune de acționare prin impuls.
Versiunea de top Prestige dispune de un volan îmbrăcat în piele ecologică mult mai fină la atingere, de climatizare automată și de cotieră pentru scaunul șoferului. Sistemul de infotainment MediaNav a fost și el îmbunătățit, având o grafică mai atractivă. De asemenea, consola centrală și mânerele portierelor au fost acoperite cu un material nou, care imită textura fibrei de carbon.
Dacia Logan MCV rămâne una dintre cele mai accesibile mașini pentru familiile care au nevoie de spațiu. Habitaclul oferă cinci locuri generoase pentru ocupanți, iar portbagajul are un volum uriaș, de 573 de litri. În cazul în care este necesară transportarea unor obiecte voluminoase, bancheta poate fi rabatată, eliberând un spațiu de 1680 de litri.
Versiunea 1.5 dCi testată oferă un compromis excelent între performanțe dinamice și consum, Loganul având nevoie de doar 3,5 litri de motorină pentru a parcurge 100 km în regim mixt. Un aport important îl are și sistemul start&stop, care funcționează exemplar.
Ce ne place: Că Dacia introduce doar dotări utile.
Ce nu ne place: Farurile cu halogen au o lumină slabă.
Factorul wow: Lumini de zi cu LED.
Public-țintă? Familiile cu buget limitat.
Dacia Logan MCV – prețuri în România
Verdict
Fără a aduce inovații majore, Dacia își dezvoltă gama într-un mod sustenabil, introducând dotări cu adevărat utile. Varianta restilizată a lui Dacia Logan MCV este perfectă pentru cei care au nevoie de un portbagaj uriaș, oferind cel mai bun pachet la un preț accesibil.