Dacia ajunge pe podiumul vânzărilor către clienții particulari din Europa

Chiar dacă anul 2021 nu s-a ridicat la nivelul și la volumul în vânzări atins de brandul din Mioveni dinaintea pandemiei, Dacia se laudă cu cifre excelente, mai ales când luăm în calcul exemplarele comercializate către clienții persoane fizice din Europa.

În creștere cu 3,1 % faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unități. Sigur, 2021 a fost în continuare un an marcat puternic de pandemie, dar mai ales de criza componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, brandul de la Mioveni a înregistrat o creștere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%.

Creșterea vânzărilor se datorează în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienților particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în acest segment, devenind a treia cea mai vândută marcă în rândurile acestei categorii de public. Această performanță este susținută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

În afara României, Dacia este cea mai vândută  marcă pentru clienții particulari din Franţa şi se situează în Top 5 în alte 9 țări europene: Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria şi Croația. În Germania, marca se află în Top 10, în timp ce Dacia este de lider pe piața din Maroc.

Dacia Sandero a fost comercializată în 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generație a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model Dacia din Europa către clienții persoane fizice. În aceste condiții, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

O tendință similară a putut fi observată și în cazul modelului Dacia Duster, care este, încă din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari. Cu 186.001 unități comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depășit două milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.

Lansată în primăvara trecută, Dacia Spring s-a livrat în 27.876 de exemplare, la care se adaugă alte peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Concepută pentru a facilita accesul în zona electromobilității pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referință pe numeroase pieţe. Mai mult decât atât, 80% din cei care au achiziționat un exemplar nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.

La nivel european, 90% din clienții Dacia Spring au optat pentru nivelul de echipare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70 % din vânzările lui Sandero, în timp ce 60 % dintre clienții modelului Duster au preferat versiunea de top, Prestige.

Alte cifre interesante sunt reprezentate de atractivitatea pe care o are Dacia pe piața din Europa:

„60% din cumpărătorii de vehicule Dacia provin din afara Grupului, în timp ce 75% din posesorii de Dacia rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi”, a declarat Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA. „Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creșterea vânzărilor şi a cotelor de piaţă confirmă faptul că DACIA atrage o categorie tot mai largă de clienți.. În 2022, DACIA deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger şi prin introducerea Noii Identități de Marcă”

 

Pe piața din România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziții ale topului celor mai vândute vehicule de pe piaţa locală.

Dincolo de succesul modelelor Logan (13.482 de unități), Duster (9.045 de unități) şi Sandero (8.227 de unități), aflate în fiecare an în fruntea clasamentului de vânzări, merită subliniată și performanța modelului Spring, ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienți au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piaţa din România în 2021.

Adaugă un comentariu