Acum că vara se apropie, iar temperaturile au crescut considerabil, șoferii încep să aducă în service mașinile pentru schimbul de pneuri. Din păcate, există și șoferi care cred că anvelopele de iarnă pot rămâne și vara pe mașină. Nimic mai greșit.
Prin compusul lor special și prin modelul benzii de rulare, anvelopele de iarnă sunt proiectate să rămână moi și flexibile în condiții reci, oferind tracțiune și aderență la temperaturi scăzute pe suprafețe uscate, umede și cu gheață. Dar pe măsură ce temperaturile cresc, anvelopele de iarnă își pierd aceste avantaje, aderența scade și banda de rulare începe să se uzeze mai repede.
În aceste condiții și siguranța ta pe timp de vară cu anvelope de iarnă scade. Spre exemplu, pe vreme umedă și o temperatură de aproape 30°C, un vehicul echipat cu anvelope de vară de calitate bună are o distanță de frânare cu 30% mai mică decât un vehicul echipat cu anvelope de iarnă. În anumite condiții, diferența poate egala chiar de două ori lungimea mașinii!
Totodată, mentenanța avenlopelor este una importantă. Pentru siguranța ta nu uita să verifici presiunea din pneuri, dar și adâncimea benzii de rulare. Conform specialiștilor, presiunea în pneuri ar trebui verificată cel puțin o dată pe lună. Dacă nu ești sigur, poți găsi nivelurile recomandate de presiune ale mașinii în manualul de instrucțiuni, pe stâlpul ușii șoferului, pe capacul rezervorului de carburant sau pe capacul torpedoului.
Pentru a verifica dacă anvelopele au încă suficientă adâncime rămasă, în canalele principale ale acestora există indicatoare de uzură; dacă canalul principal are o adâncime mai mică sau egală cu indicatoarele de uzură, înseamnă că banda de rulare s-a uzat sub minimul legal de 1,6 mm și este timpul să înlocuiești rapid anvelopele.
Din păcate, cercetările europne arată că mulți șoferi nu au grijă de anvelope: 76% dintre șoferi nu verifică presiunea roților o dată pe lună, iar 54% verifică adâncimea benzii de rulare cel mult o dată pe an, sau niciodată.
Sursa | Bridgestone