Downsizing-ul nu face bine. Motoarele turbo de cilindree mică poluează și consumă mai mult în trafic real decât aspiratele

vezi galeria foto

Moda downsizing-ului a început acum mai bine de cinci ani, iar producător după producător a adoptat această soluție pentru a putea trece testele de emisii și consum reglementate de Uniunea Europeană. Scandalul Dieselgate a deschis cutia Pandorei, iar în viitorul apropiat, aceste teste realizate în laboratoare se vor muta în traficul real.


Și aici, surpriză. Conform unui raport realizat de Reuters, motoarele turbo de cilindree mică sunt mult mai „gurmande' comparativ cu cele aspirate de puteri apropiate atunci când vine vorba de consum. De asemenea, emisiile înregistrate sunt chiar mai mari decât în cazul aspiratelor.

În acest caz de ce ai mai vrea să investești atât de mult în tehnologii care pot da greș? Iar răspunsul este unul extrem de simplu. O parte dintre constructori au început să revină la vechile obiceiuri și să dezvolte motoare de cilindree mai mare, atât diesel, cât și benzină.


Renault, Opel și Volkswagen sunt trei constructori care au început deja să lucreze la motoare mai mari. Opel va trece de la motorul de 1,2 litri la unul de 1,5 litri, Volkswagen va renunța la evoluția lui 1.4 TDI (3 cilindri) în defavoarea deja existentului 1,6 litri TDI (4 cilindri), iar Renault va înlocui motoarele 1,6 dCi cu agregate cu 10% mai mari în ceea ce privește capacitatea cilindrică.

„Devine evident că motoarele mici nu aduc avantaje. Acesta este și motivul pentru care nu am trecut la trendul cu trei cilindri', a declarat Thomas Weber, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare din cadrul Mercedes-Benz.


Iar noile teste de emisii ar putea spune stop motoarelor diesel sub 1,5 litri și motoarelor pe benzină sub 1,2 litri. Conform trendului, dar și analizelor, locul lor o să fie ocupat de sisteme de propulsie hibride.

„Nu poți să scazi sub un anumit punct, iar acum trebuie să te concentrezi să schimbi strategia și să combini soluțiile', a declarat un analist Frost & Sullivan care spune că hibrizii vor deveni noul trend.


În viitor, downsizing-ul se va traduce simplu: un motor mic alături de care vei pune un motor electric.

Sursa | Reuters

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE