Ferrari este unul dintre brandurile exclusiviste de mașini, o imagine pe care și-a cultivat-o cu succes de-a lungul anilor.
Citește și:
Noul Ferrari Roma arată de parcă a fost desenat special pentru James Bond
Ferrari 488 Challenge EVO rămâne un exercițiu impecabil de aerodinamică
Ferrari F8 Spider – 720 CP şi o viteză maximă de 340 km/h
Un Ferrari parcat neregulamentar a fost ridicat de polițiști, în București
Ferrari dă în judecată un client, din cauza pozelor lui de pe Instagram. Cum și-a fotografiat mașina
Nu știm cum anume un brand ajunge să fie văzut ca fiind puternic; lăsăm asta pe seama experților. Însă știm cum anume arată un brand puternic: Ferrari. De fapt, nu este doar un brand puternic, ci cel mai puternic din acest an, ne spune Brand Finance – o agenție independentă care se ocupă cu evaluarea brand-urilor și cu consultanță strategică.
În raportul anual Brand Finance, Ferrari obține 94,1 de puncte, dintr-un total de 100. Este al doilea an consecutiv când producătorul italian de supercaruri obține acest statut; anul trecut a obținut 94,8 puncte.
Sigur, aici nu e vorba doar de mașinile pe care le produc, ci și de modul în care se promovează brand-ul prin articole complementare (vestimentație, accesorii etc.). Anul trecut, Ferrari a semnat o înțelegere cu Grupul Giorgio Armani pentru a promova colecțiile Ferrari – tricouri, ochelari de soare, ursuleți de pluș etc.
„Întruchiparea luxului, Ferrari continuă să fie admirat și dorit în întreaga lume, iar puterea impresionantă a brandului reflectă asta’, spune CEO-ul Brand Finance David Haigh.
„Nu este o surpriză că mulți clienți, care s-ar putea ca niciodată să dețină un automobil Ferrari, vor o geantă sau un ceas care poartă stema Căluțului Cabrat, însă este crucial ca managementul companiei să rămână la cârma brandului și să-i mențină poziționarea exclusivistă prin a monitoriza cu atenție drepturile de folosire’, explică acesta.
Anul trecut, valoarea brandului Ferrari a crescut cu nouă procente (comparativ cu anul anterior), ajungând la 9,1 miliarde de dolari.