Divizia de proiecte speciale Ferrari dezvăluie o nouă capodoperă: SP48 Unica

vezi galeria foto

Atunci când ai conturile suficient de însemnate, până că și Ferrari îți poate face un model pe comandă. Așa este și cazul lui Ferrari SP48 Unica, un exemplar unicat dezvoltat exclusiv pentru un client care a luat parte la fiecare pas al procesului creativ alături de Flavio Manzoni, directorul de design al companiei. Fiind vorba despre un model singular, Ferrari nu a specificat prețul acestuia.


SP48 este bazat pe F8 Tributo și vine cu o caroserie complet modificată. Montantul A continuă linia parbrizului, la fel ca și geamurile laterale, cele trei elemente din sticlă fiind asemănătoare cu viziera unei căști de competiție. Efectul este multiplicat cu ajutorul lipsei lunetei.

Pe partea superioară a plafonului „curge' o linie de culoare contrastantă unde poate fi văzută fibra de carbon în stare pură, continundu-se treptat în nuanța caroseriei. Partea frontală a mașinii imită o săgeată și a fost creată cu ajutorul unor tehnici avansate de modelare 3D.


Profilul aerodinamic a fost îmbunătățit față de F8 Tributo, SP48 Unica având admisiile de aer mai puțin însemnate. În același timp, consola din spate este acum mai lungă, ajutând și ea la perforarea cât mai eficientă a aerului la viteze de peste 300 km/h.

Deocamdată, Ferrari nu a oferit imagini cu interiorul, însă oficialii au declarat că nu va primi modificări substanțiale față de versiunea de serie, însă va dispune de o serie de elemente personalizate, în stilul liniei grafice întălnite la exterior.


Motorul montat central nu suferă modificări față de F8 Tributo, ceea ce înseamnă că SP48 va avea același V8 twin turbo de 3,9 litri cu 720 CP și 770 Nm. Ferrari nu a specificat performanțele unicatului, însă în cazul lui F8, accelerația 0-100 km/h durează doar 2,9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 340 km/h. Resursele sunt gestionate prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE