Fiat Panda Cross, versiunea 4×4 a italianului de oras a fost prezentata pentru prima data in cadrul Salonului Auto de la Geneva, din primavara acestui an.
Conform oficialilor din Cizma, noul Panda Cross va participa in curand la un test international de presa, urmand ca incepand cu luna septembrie acesta sa fie comercializat pe marile piete ale Batranului Continent.
Fiecare detaliu de la exteriorul lui Panda Cross a fost conceput pentru a optimiza performantele din off-road. Astfel, vedem un model de oras mult mai robust, cu o personalitate unica, menit sa intoarca privirile trecatorilor. Partea frontala este caracterizata de un spoiler nou, de protectii suplimentare pentru elementele mecanice, dar si de un set de lumini diurne cu LED-uri.
Aripile laterale sunt acum ceva mai late, iar parte posterioara dispune de un spoiler nou si de protectii suplimentare.
Noul Fiat Panda Cross are o lungime de 370 de centimetri, o inaltime de 166 de centimetri si o latime tot de 166 de centimetri. La capitolul portbagaj, Panda Cross se lauda cu un volum de 225 de litri, fiind unul dintre cele mai spatioase din segment.
Gama de motorizari a lui Fiat Panda Cross
Pentru iubitorii de motoare diesel, Fiat va oferi pe noul Panda Cross unitatea de turbo de 1,3 litri MultiJet. Aceasta vine cu filtru de particule si este capabila sa ofere 80 CP la 4.000 rpm si 190 Nm inca de la 1.500 rpm. La capitolul consum, Fiat Panda Cross se lauda cu doar 4.7 litri la suta, si cu emisii de CO2 de 125 de grame per kilometru.
Fanii motoarelor pe benzina vor avea la dispozitie unitatea 0.9 TwinAir Turbo cu doi clindri. Aceasta ofera 90 CP la 5.500 rpm si dezvolta un cuplu motor de 145 Nm la 1.900 rpm. Pentru cei care iubesc natura, Fiat a instalat si butonul ECO. Acesta limiteaza cuplul motorului la 100 Nm disponibil la 2.000 rpm. Consumul mediu anuntat de Fiat pentru versiunea pe benzina este de 4,9 litri la 100 de kilometri cu emisii de CO2 de 114 grame per kilometru.
Citeste si: Fiat Punto facelift a fost surprins fara camuflaj inainte de lansarea oficiala
Pentru aceasta versiune, Fiat ofera o transmisie manuala cu sase trepte, cu o prima viteza scurta pentru a facilita drumurile in off-road. Tot pentru un plus de mobilitate in teren accidentat, versiunea diesel vine cu o garda la sol de 161 milimetri, in timp ce varianta echipata cu motor pe benzina are o garda la sol de 158 de milimetri.
Personalitatea de off-road-er a lui Fiat Panda Cross este conturata si de sistemul de tractiune integrala care dispune de tehnologia Torque on demand si de un diferential controlat electronic.
Via | Fiat