Standul Audi de la Geneva va găzdui cea mai puternică versiune a lui A5, care reprezintă și primul model dezvoltat după noua filosofie Audi Sport. Acesta renunță la motorul V8 aspirat de 4,5 litri folosit de predecesorul său și adoptă un nou propulsor V6 biturbo, care dezvoltă 450 CP și 600 Nm.
Noul Audi RS5 se diferențiază clar de modelul A5, având un spoiler frontal cu prize de aer supradimensionate, o grilă a radiatorului mai lată și arce ale roților umflate. În spate se face remarcat difuzorul aerodinamic specific modelelor RS, care înglobează cele două terminații ovale ale evacuării. RS5 va dispune standard de jante de 19 inchi, iar opțional sunt disponibile și modele mai impozante de 20 de inchi.
Sub capotă se află un motor V6 nou-nouț de 2,9 litri, cu dublă supraalimentare, pe care Audi l-a dezvoltat special pentru acest model. Acesta produce 290 CP și 600 Nm, cu 170 Nm mai mult decât unitatea aspirată folosită de vechiul RS5. Mulțumită sistemului de tracțiune integrală care asigură o motricitate excelentă, noul model Audi Sport accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 280 km/h dacă se bifează pachetul opțional Dynamic.
Pe lângă garda la sol redusă față de cea a lui A5, RS5 Coupé va dispune și de un tren de rulare adaptiv Dynamic Ride Control (DRC), frâne ceramice și direcție sport, cu reglaj specific modelelor RS. Masa proprie a mașinii este de 1.655 kg, înregistrând o reducere cu 60 kg comparativ cu vechiul RS5. Opțional va fi disponibil și un plafon din fibră de carbon – acesta fiind un atac clar la BMW M4.
În interior, RS5 dispune de scaune sport specifice modelelor RS, îmbrăcat în piele Nappa și cusute în romburi. Bineînțeles, habitaclul abundă de logo-ul Audi RS, iar instrumentarul de bord digital Audi Virtual Cockpit are o grafică specială pentru acest model.
După debutul de la Geneva, RS5 va ajunge în showroomuri abia în luna iunie a acestui an, cu un preț de pornire de 80.900 de euro pentru piața din Germania.