A doua generație a lui Opel Insignia, cu cele două versiuni de caroserie – Insignia Grand Sport (sedanul) și Insignia Sports Tourer (breakul), a fost vedeta standului Opel de la Geneva, dar și unul dintre cele mai spectaculoase modele lansate în cadrul primului salon european al anului.
Noul model aduce schimbări radicale în toate planurile, care nu pot decât să-i încânte pe fanii modelului. De la designul fluid care debordează de dinamism, la noua platformă ușoară și până la sistemele de asistență de ultimă generație sau programul de personalizare Opel Exclusive – Opel Insignia are multe secrete de descoperit, iar noi suntem aici pentru a vă ajuta.
Opel Insignia: Design exterior
Noul model păstrează liniile fluide ale primei generații, cu silueta de coupé în patru portiere, dar accentuează caracterul dinamic printr-o schimbare radicală a proporțiilor. A doua generație a lui Opel Insignia nu a crescut semnificativ în lungime, dar are un ecartament mai mare cu 11 mm și o înălțime a acoperișului redusă cu 29 mm. Ampatamentul a crescut semnificativ, cu 92 mm, ceea ce permite Insigniei să ofere mai mult spațiu pentru pasageri, în timp ce consolele față și spate sunt acum mai scurte.
Efectul optic este eclatant, Insignia Grand Sport oferind o alură atletică pronunțată, cu o siluetă de coupé și o prezență impozantă, tipică pentru un model din clasele superioare. Schimbarea de proporții îi priește și break-ului Insignia Sports Tourer, care a crescut ușor, având acum 4,99 metri, și o înălțime de numai 1,5 metri.
Din punct de vedere al designului, noul Insignia urmează liniile conceptului Monza, atât în exterior cât și în interior. Intenția designerilor a fost ca modelul de serie să arate la fel de premium și de dinamic ca și conceptul și putem spune că misiunea a fost îndeplinită. Grila proeminentă și farurile înguste, acum cu matrice LED, sunt direct inspirate de Monza, scoțând și mai mult în evidență lățimea caroseriei.
Noua Insignia este tot atât de ușoară și de aerodinamică pe cât arată. Noua platformă a permis reducerea masei totale cu până la 175 kg în cazul lui Grand Sport și chiar până la 200 kg în cazul break-ului Sports Tourer. Coeficientul aerodinamic este impresionant, de 0,26 – unul dintre cele mai bune din clasa sa.
Opel Insignia: Design interior
În interior, devine evidentă atenția obsesivă pentru fiecare detaliu. Cockpitul are suprafețe sculptate discret, fiind orientat către șofer și dispune de un layout desfășurat pe orizontală. Senzația de spațiu este acoperită de cifre, care arată că pasagerii noii Insignia beneficiază de mai mult loc, atât la cap (+8 mm) și la umeri (+25 mm), cât și la picioare (+25 mm). Planșa de bord este poziționată cu 3 cm mai jos, oferind o experiență de conducere mai antrenantă.
Selecția de materiale este foarte bună calitativ, la fel ca și calitatea finisărilor, Opel ajungând din acest punct de vedere la nivelul rivalilor săi germani. O atenție deosebită a primit logica de control și interfața sistemului de infotainment. Ecranul tactil fără o ramă vizibilă al noului sistem IntelliLink relevă un caracter sofisticat, dar și nivelul tehnologic de top.
Multe funcții sunt controlate prin intermediul ecranului tactil pentru simplificarea interfeței, în timp ce logica de comandă a fost elaborată pe trei zone de interes. Zona superioară deservește sistemul de infotainment, în centru se află comenzile sistemului de climatizare, în timp ce în partea inferioară a consolei centrale se află comenzile sistemelor de asistență. Cele mai importante funcții sunt la îndemână prin butoane dedicate, astfel că șoferul și pasagerul nu trebuie să caute în sub-meniuri pe ecranul tactil.
Opel Insignia: Tren de rulare
Opel a îmbunătățit trenul de rulare adaptiv FlexRide, care oferă compromisul optim între confortul rulării și comportamentul dinamic, indiferent de situație, stil de conducere sau configurația terenului. Acesta modifică răspunsul amortizoarelor, al direcției, al motorului și al cutiei de viteze automate (atunci când face parte din configurație) independent sau pe baza modului de conducere (Standard, Sport sau Tour) selectat de șofer.
De asemenea, sistemul de control al stabilizării intervine mai devreme sau mai târziu, în funcție de stilul abordat. La baza logicii de comandă a noului tren de rulare adaptiv stă sistemul Drive Mode Control, care analizează în timp real informațiile primite de la senzori, setările alese de șofer dar și stilul de conducere al acestuia pentru a configura optim toți parametrii relevanți.
Opel Insignia: Motorizări
Șase motorizări vor fi disponibile la start, intrarea în gamă fiind făcută de o nouă unitate turbo pe benzină, de 1,5 litri. Aceasta va fi disponibilă în două versiuni de putere, 140 CP și, respectiv, 165 CP. Vârful de gamă va fi propulsat de o unitate turbo pe benzină de 2,0 litri, care dezvoltă 260 CP. Aceasta va fi disponibilă împreună cu o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, precum și cu un foarte sofisticat sistem de tracțiune integrală cu torque vectoring – unicat în segment.
Acesta folosește, în locul deferențialului spate clasic, un sistem format din două ambreiaje multidisc care permit trimiterea întregului cuplu, individual, către fiecare roată, în funcție de condițiile de rulare.
Fanii motorizărilor diesel vor avea la dispoziție unitatea „whisper diesel de 1,6 litri, în configurații de 110 CP și 136 CP, împreună cu o nouă cutie de viteze manuală cu șase trepte, foarte eficientă. O unitate diesel optimizată, de 2,0 litri/170 CP, completează oferta de motorizări a noilor modele Insignia.
Opel Insignia: Confort și tehnologie
În cazul mașinilor moderne, designul atractiv, trenul de rulare și motorizările performante nu mai sunt suficiente pentru a câștiga inimile cumpărătorilor. Opel știe asta și de aceea a dotat noua Insignia cu sisteme de infotainment moderne, dar și cu sisteme de asistență care ridică gradul de siguranță al călătoriei. Potrivit Opel, niciun alt model din segment nu pune la dispoziție o gamă atât de extinsă de tehnologii inteligente ca noua Insignia.
Noile faruri adaptive IntelliLux LED au acum o matrice cu 32 de LED-uri (de două ori mai multe decât în cazul modelului compact Astra) integrată în layout-ul foarte îngust al farurilor lui Opel Insignia. Numărul mai mare de LED-uri permite o adaptare mai eficientă și mai precisă a fasciculului luminos la diferitele situații din trafic. Distanța de iluminare în cazul fazei lungi a fost extinsă semnificativ, ajungând acum la 400 de metri.
Un head-up display permite proiectarea pe parbriz a celor mai importante informații de conducere, în câmpul direct de vizibilitate al șoferului. Vizibilitatea în toate direcțiile este semnificativ îmbunătățită grație sistemului de patru camere care oferă o imagine la 360 grade în jurul mașinii. Tempomatul adaptiv, asistentul de bandă cu control activ al direcției sau sistemul de alertare la traficul din lateral spate contribuie semnificativ la confortul și siguranța oferite de noul Opel Insignia.
În materie de confort, desigur că nu puteau lipsi apreciatele scaune ergonomice certificate AGR. Acestea oferă acum funcții de masaj, ventilație și memorare. Pasagerii din spate beneficiază de scaune încălzite pentru locurile din exterior.
Sistemul de infotainment IntelliLink oferă integrare cu Apple Car Play și Android Auto. A doua generație a sistemului de asistență OnStar oferă o gamă largă de servicii, de la apel automat în caz de accident la asistență în cazul în care mașina este furată. Conectivitatea la bord este asigurată de un hotspot Wi-Fi, care oferă o conexiune de date 4G LTE.
Asistentul personal este un nou serviciu care va debuta odată cu lansarea noului model. Acesta va permite ocupanților să solicite specialiștilor OnStar, spre exemplu, căutarea unei camere la hotel și să facă rezervările necesare, sau chiar să găsească un loc de parcare.