Lansarea seriei Cupra Terramar îi pune pe cei tentați de caracterul mărcii spaniole în fața unei alegeri dureroase: cam în același segment se găsește și oferta seriei Cupra Formentor, de asemenea bazată tehnic pe platforma tehnică MQB a grupului VW.
Pentru a simplifica eventuala alegere între cele două SUV-uri compacte Cupra, vom nota că Formentor insistă în mod manifest pe dinamism, în timp ce Terramar pune accentul pe funcționalitatea ridicată specifică SUV-urilor tipice. Diferențele sensibile de dimensionare subliniază cele menționate mai devreme: cu o lungime de 4519 mm, Cupra Terramar îl depășește pe Cupra Formentor (4450 mm) cu 69 mm. Situație similară și în privința ampatamentului: la Cupra Terramar vorbim despre 2681 mm, cu 50 mm mai mult decât în cazul lui Formentor (ampatament de 2631 mm). Volumul standard pentru portbagajul lui Cupra Terramar este de 602 l.
Dintre toate motorizările care vor fi propuse pentru Cupra Terramar, sistemul eHybrid (generație nouă) este cel care reține atenția. Pe lângă o putere considerabilă a sistemului, cotată la 272 CP, pentru Cupra Terramar eHybrid a fost anunțată o autonomie strict electrică de peste 100 km.
Imediat după lansare, oferta Cupra Terramar va conține nu mai puțin de cinci versiuni de motorizare, cu puteri cuprinse între 150 CP și 272 CP. Vorbim despre motorizări cu benizină din familia TSI, sisteme mild-hybrid și deja pomenitul plug-in hybrid, denumit oficial eHybrid. Acuratețea comportamentului dinamic va fi avantajată de suspensia sport oferită standard, asistarea progresivă a direcției, suspensia adaptivă și componentele frânelor, furnizate de Akebono.
Cupra Terramar va fi disponibilă în nouă culori exterioare, inclusiv două opțiuni cu aspect mat: Century Bronze Matt și Enceladus Grey Matt. Paleta nuanțelor este completată cu Dark Void (inspirată de culoarea conceptului Cupra DarkRebel), Fjord Blue, Glacial White, Cosmos Blue, Timanfaya Grey, Midnight Black și Graphene Grey.