Honda HR-V: Bonus de versatilitate

Pe cât de atipic este designul exterior al lui Honda HR-V, pe atât de comodă e conviețuirea cotidiană cu acest vehicul greu de categorisit în segmentul SUV/MPV compact.

Înfățișarea exotică a lui HR-V ar putea genera un prim sentiment de reticență în percepția europeană conformistă. Totuși, câteva minute de interacțiune cu mașina se vor dovedi suficiente pentru ca orice tensiune să dispară. La bord, toate indicațiile și toate comenzile sunt mai degrabă tradiționale, fiind lesne de identificat. Nu am găsit niciun compromis ergonomic în conceptul postului de conducere.

Display-ul de pe consola centrală e ușor lizibil, chiar dacă rezoluția și cromatica sa nu sunt dintre cele mai impresionante. Navigația provine de la Garmin. Pragmatismul nipon pare să fi fost pus aici înaintea intenției de măgulire a utilizatorului. Pe de altă parte, suntem convinși că toată lumea va observa impecabila calitate a finisării, la care contribuie deopotrivă aspectul materialelor și acuratețea asamblării.

Volumul portbagajului e destul de generos: 470 l. Rabatarea banchetei (fracționabilă asimetric) se face cu ușurință. În plus, șezutul banchetei poate fi ridicat, alăturându-se spătarului (facilitate numită Magic Seats) – astfel, în spatele locurilor din față ar putea fi eventual îmbarcate biciclete.

Honda HR-V

Propulsorul aspirat de 1,5 litri urmează filosofia asiatică a turațiilor înalte (130 CP la 6600 rpm, cuplul maxim fiind atins la 4600 rpm). Caracteristica de cuplu în prima parte a plajei de tura– ții nu favorizează reluarea viguroasă a accelerațiilor, dar face față bine unei conduceri economice. Eșalonarea lungă a treptelor cutiei manuale vine să sublinieze că sportivitatea nu a fost prioritară în conceptul mașinii. Altfel, precizia direcției, fermitatea ținutei de drum și grila scurtă de ghidare a schimbătorului de viteze s-ar fi potrivit și unei orientări cu tentă sport.

Pentru că platforma tehnică a fost preluată de la seria Jazz, suspensia spate mizează pe o punte semirigidă, ale cărei trepidații ocazionale pot constitui un element marginal de disconfort. Dincolo de aceasta, însă, merită să menționăm faptul că suspensia lucrează, în general, fără zgomot. Pe aceeași temă, ambianța de rulare este silențioasă la orice viteze. Numai în timpul accelerațiilor motorul capătă un timbru sonor oarecum fioros, neașteptat ca expresie de incisivitate.

Honda HR-V

Date tehnice Honda HR-V 1.5 Elegance MT
Motor:  L4, aspirat • Cilindree 1498 cmc • Putere maximă 130 CP/6600 rpm • Cuplu maxim 155 Nm/4600 rpm • Transmisie: față, cutie manuală cu 6 trepte Dimensiuni: L/l/h 4295/1770/1605 mm • Ampatament 2610 mm • Portbagaj 470-1504 litri • Performanțe: 0-100 km/h 10,2 sec • Viteză maximă 192 km/h • Consum mediu 5,6 l/100 km • Emisii CO2 130 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 21.440

Verdict
De la volan, simți că ai de-a face cu un vehicul riguros în răspunsul la comenzi, apt de prestații bune pentru segmentul compact, silențios și bine pus la punct pe latura practic-calitativă. Latura practică bine studiată, consumul redus și echiparea bine garnisită sunt argumentele solide ale lui Honda HR-V.  Totul ambalat într-o frumoasă caroserie SUV-coupe și oferit la un preț interesant.

Adaugă un comentariu