Honda NSX vs Nissan GT-R – Pe urmele lui Godzilla

Ambii poartă nume legendare: GT-R și NSX. Iar cel din urmă tocmai a revenit după două decenii de hibernare, plin de tehnologie și gata să-l confrunte pe etalonul de la Nissan. Războiul este inevitabil.

 

Piciorul său din plastic expandat strivește zgomotos pomișorii care înconjoară calea ferată. Apoi, cu o mișcare fulgerătoare din coadă distruge mica îngrădire din plastic a trenulețului model. Cioburi, flăcări, fum – este amuzant cum erau ecranizate distrugerile cauzate de Godzilla în desenele animate din Japonia. Însă chiar și așa, noi am iubit foarte mult bestia aceea.

Și-acum, revenim în prezent. Suntem în 2016, iar Godzilla s-a schimbat oarecum. Nu mai țopăie în două picioare pe micile ecrane, ci se agață cu patru labe de sol. În plus, are 570 CP și dacă este s-o spunem pe-aia dreaptă, Godzilla este doar porecla sa. În realitate se numește Nissan GT-R și este un monstru care mușcă orice Porsche de fund. De BMW M sau Mercedes-AMG nici nu mai are rost să aducem vorba, pentru că Zilla le mănâncă la micul dejun. Pentru că monstrul japonez este una dintre cele mai dure și mai rapide mașini sport pe care ți le poți cumpăra la prețuri decente.

Însă lucrurile s-ar putea schimba, pentru că Honda a reactivat un adversar furios. Și dacă ar fi să ne luăm după moștenirea uriașă cu care vine, NSX ar putea să-i dea o lecție dură agresivului GT-R.

Cele două japoneze sunt foarte diferite. Honda este manierată, elegantă, cu un spirit fin și o arhitectură cu motor central, care anunță un echilibru perfect, în timp ce Nissanul este pur și simplu vulgar, arțăgos, gata să se ia la întrecere cu orice, oricând și oriunde.

Honda NSX vs Nissan GT-R – sisteme de propulsie

Cum face față NSX atacului? Prin tehnologie. Ca și GT-R, acesta are în principiu tracțiune integrală. Însă Honda nu cere putere de la propulsorul termic pentru a antrena puntea față, ci apelează la două motoare electrice de 37 CP. Roțile din spate sunt propulsate de un V6 biturbo, ajutat de un alt motor electric de 48 CP.

Nissanul abordează problema mult mai convențional. Cea mai complexă soluție este arhitectura transaxle care pune cutia de viteze în spate, la un loc cu diferențialul. Benzina este arsă tot de un V6 dublu supraalimentat, însă spre deosebire de Honda, care abia dacă zgârie asfaltul cu roțile din față, GT-R transmite jumătate din puterea acestuia către puntea anterioară. La ieșirea din virajele strânse se simte un avantaj, î‌nsă la viteze mari, apare subvirarea. Oricum, Nissanul este, per total, o mașină mai grea decât Honda, iar asta se simte din plin atunci când le conduci.

NSX pare din toate punctele de vedere o mașină cu tracțiune spate. Asta î‌nseamnă că după viraj urmează inevitabil un caracter supravirator. Iar la schimbările bruște de sarcină, supercarul japonez nu se sfiește să se răsucească. Însă totul se desfășoară fluid, fără reacț‌ii surprinzătoare, oferindu-i multă plăcere celui de la volan.

Așa este și sistemul de propulsie. Mătăsos și apt până dincolo de 7.500 rpm, cu un sunet bogat și melodios, propulsorul V6 de pe NSX are un pedigree sportiv pronunțat. Iar motorul electric care îl asistă netezește perfect golul turbo, făcândul să pară un uriaș motor aspirat. La asta se adaugă și o cutie cu ambreiaj dublu cu padele perfect dimensionate, care se simt ca trăgaciul unei arme de foc.

Culmea, NSX nu este nici însetat. Sistemul de propulsie de 581 CP nu cere decât 10,3 l/100 km. Nissan vrea cu 2,5 litri mai mult și nici nu are un sunet la fel de plăcut. Doar că puține mașini îl pot egala când vine vorba de accelerația până  la 300 km/h.  Și chiar dacă nu știe să parcurgă toate virajele perfect, nu putem risca să-l supărăm cu ceva pe mărețul Godzilla.

Honda NSX vs Nissan GT-R – Clasament

  1. Honda NSX

O mașină sport acordată fin pentru cunoscători. Mai rapidă și mult mai manierată decât GT-R.

  1. Nissan GT-R

Atât de apropiat de NSX î‌ncât nu se poate spune că a fost detronat. Nissan rămâne veșnic fascinant.

 

 

Verdict

HONDA POATE DOMINA ANIMALUL PRIMITIV DE LA NISSAN

Chiar dacă diferențele de pe hârtie sunt aproape insesizabile, Godzilla trebuie să se recunoască învinsă de NSX. Pentru că Honda se simte ca o armă de înaltă precizie, care poate fi controlată la milimetru de un profesionist, pe când GT-R este mult mai grosolan, chiar dacă la final obține același timp pe circuit. Însă NSX este de două ori mai scump și cel mai probabil nu va ajunge să aibă niciodată un fan club la fel de numeros precum cel al lui Godzilla.