Hyundai i30 – Pe drumul spre succes

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că Hyundai face mașini din ce în ce mai bune, însă noul i30 confirmă progresul constant înregistrat cu ultimele generații. Test cu i30 1.4 T-GDi.

Anul acesta, i30 împlinește 10 ani de la momentul în care a fost lansat pe piața din Europa. Inițial, era văzut ca o compactă fiabilă, corectă și cu un preț bun, însă de atunci, lucrurile au evoluat rapid. Cu cea de-a treia generație, Hyundai i30 a devenit unul dintre cei mai importanți jucători din segmentul compact și a primit o serie de tehnologii noi, motorizări cu turbo extrem de eficiente, dar și un design mai suplu și mai bine conturat după ceea ce își doresc europenii. Pentru primul test din România am ales un propulsor complet nou, care debutează odată cu i30 – 1.4 T-GDi (140 CP).

În ceea ce privește liniile caroseriei, designerii Hyundai au creat o imagine mai suplă, cu o capotă lungă, dar au integrat elegant elemente care asigură o imagine dinamică. Printre ele, noua grilă față, denumită Cascading Grille, a fost inspirată din felul în care curge metalul topit. O notă importantă în alura fluidă este adusă și de farurile care integrează tehnologie cu LED (disponibile cu echipare Exclusive), dar și de profilul aerodinamic cu un Cx de 0.30. Interiorul este și el complet nou și imediat cum urci la volan ești întâmpinat de o senzație de spațiu și o ambianță extrem de plăcută oferită de plusul evident pe care i30 l-a înregistrat la nivel de calitate a materialelor. Partea superioară a bordului este acoperită cu un material moale, plăcut la atingere, totul fiind integrat stilistic într-un tablou unitar. Pe consola centrală, în jurul schimbătorului de viteze, au fost plasate ergonomic toate comenzile importante, iar sistemul de control pentru funcțiile multimedia este simplu și intuitiv, ecranul TFT cu o diagonală de 5 inchi fiind capacitiv. În spate, pasagerii au parte de un nivel de spațiu extrem de generos pentru segmentul compact, atât la cap, cât și la genunchi, iar bancheta este corect profilată. Sistemul de rabatare este simplu, se poate acționa printr-o singură mișcare și creează o suprafață aproape plană cu portbagajul. Volumul util pentru bagaje este de 395 de litri și poate fi extins până la 1.301 litri.

Hyundai i30 – Prezentare video

Hyundai i30 – Gama de motorizări

Pentru a-și asigura succesul pe piața din Europa, Hyundai avea nevoie de o gamă de motorizări eficiente, cu un raport bun între cilindree, putere și consum. Pentru atingerea acestui plan, i30 a primit  două noi unități pe benzină, una de 1,0 litru cu trei cilindri și una de 1,4 litri, cu patru cilindri, ambele cu turbo. Cea din urmă, care dezvoltă 140 CP, este și subiectul acestui test. În comparație cu vechea unitate aspirată, noul motor 1.4 T-GDi este mai ușor cu 14 kg, mai compact și integrează o turbină de presiune ridicată cu single-scroll. Dezvoltarea puterii este unitară pe întregul palier de turații, aproape fără gol turbo, un aport important de vivacitate fiind simțit la turații înalte. Propulsorul funcționează silențios și se aude mai pregnant doar în sarcină ridicată, însă într-un mod plăcut. În ceea ce privește transmisia, se poate opta atât pentru o cutie manuală cu 6 trepte, cât și pentru una cu dublu ambreiaj și 7 trepte, care a echipat modelul testat. Lansată pe vechea generație a lui i30 încă din 2015, cutia 7DCT a primit constant actualizări tehnologice și a devenit acum extrem de plăcută, aproape fără a avea minusuri sesizabile. Indiferent de condițiile de trafic, aproape că nu există bruscări, nici măcar la viteze mici, iar succesiunea treptelor este rapidă atunci când este nevoie de accelerații susținute. Cei care aleg această cutie de viteze au la dispoziție posibilitatea de a alege între trei moduri de mers, Eco, Normal și Sport, care ajustează funcționarea mai multor parametri.

Unul dintre capitolele unde i30 a înregistrat un progres important este trenul de rulare și direcția. Setarea generală este orientată spre confort, cu o bună elasticitate la trecerea peste denivelări, unde putem să includem chiar și rosturile dure sau liniile de tramvai. Totuși, ținuta de drum este una sigură la limită, comportamentul fiind predictibil și imediat corectat de sistemele active de siguranță atunci când este nevoie. Datorită unei noi electronici, dar și a unor noi componente, direcția este mai rapidă cu 10%, ceea ce aduce un plus în materie de agilitate și de plăcere de a conduce.

Prețurile pentru noul Hyundai i30 pornesc de la 16.247 de euro cu TVA (cu ofertă), pentru versiunea 1.0 T-GDi de 120 CP, un motor cu trei cilindri și turbo. Însă, un model similar celui testat de noi are un preț de pornire de 18.151 de euro cu TVA (cu ofertă). La acesta se poate adăuga cutia cu dublu ambreiaj și 7 trepte, pentru un cost suplimentar de 1.428 de euro cu TVA. Propulsorul turbo 1.4 T-GDi este disponibil  doar cu versiunea de echipare de top, denumită Exclusive, extrem de bine dotată. Practic, singura opțiune care mai poate fi bifată pentru a completa tot ceea ce oferă i30 este culoarea metalizată (405 euro cu TVA). În plus, nu trebuie uitat un avantaj major pe care îl propune i30 – garanția de 5 ani, fără limită de kilometri.

Verdict

Cu i30, Hyundai ne arată cât de mult a progresat în ultimii ani. Compacta lor este atent lucrată la interior, dispune de un nivel de spațiu generos și un portbagaj cu un volum peste media clasei. Noul motor turbo de 1.4 litri este plăcut de exploatat în orice regim de funcționare, iar cutia cu dublu ambreiaj a progresat enorm, fiind aproape fără reproș.

Adaugă un comentariu