Kia a prezentat versiunea vârf de gamă pentru Sorento, un plug-in hybrid cu 265 de cai-putere și autonomie electrică îndestulătoare, promite producătorul.
Citește și:
Kia țintește către premium: Sorento primește asistent de parcare autonomă
A folosit ajutorul de stat pentru coronavirus ca să-și cumpere o Kia
Kia Stonic facelift se laudă cu motoare noi, infotainment mai mare
Tot ce trebuie să știi despre transmisia manuală inteligentă dezvoltată de Kia
Designerul-șef Kia: „COVID-19 va schimba designul mașinilor noastre’
Kia completează tabloul general al gamei Sorento — un SUV care este pe cât de mare pe atât de bine tehnologizat — cu informații despre versiunea plug-in hybrid, care va fi disponibilă pe piețele din Europa începând cu 2021.
Ansamblul propulsor al lui Sorento folosește unitatea T-GDi de 1,6 litri, supraalimentată, cu 180 de cai-putere și 265 de Newtoni-metru, căreia i se alătură un motor electric cu 90 de cai-putere și 304 Newtoni-metru. Puterea sistemului este de 265 de cai-putere și 350 de Newtoni-metru. Agregatul electric este alimentat de o baterie cu capacitate de 13,8 kWh, răcită cu apă. Resursele sunt trimise tuturor roților prin transmisia automată cu șase trepte.
Kia încă așteaptă confirmarea cifrelor de consum și a celor de performanță, așa că nu le avem deocamdată. Însă coreenii promit că Sorento va avea autonomie electrică „suficient de mare încât să permită utilizatorilor să parcurgă majoritatea drumurilor lor scurte folosind doar energie electrică’.
Din punct de vedere stilistic, Kia Sorento Plug-in Hybrid nu diferă de celelalte versiuni, cu excepția inscripțiilor specifice PHEV. Totodată, Kia spune că bateria electrică nu alterează (cu mult) spațiul la interior: chiar și cu cele șapte locuri ridicate, volumul portbagajului este de 175 de litri; versiunea hibridă clasică dispune de 179 de litri.