Kia Sportage 2.0 CRDi AWD – Salt spectaculos în calitate

După debutul global din toamna anului trecut, în timpul Salonului Auto de la Frankfurt, a patra generație a lui Kia Sportage a ajuns și în România. Coreenii sunt atât de încrezători în calitățile modelului lor, încât își permit să fie conservatori. Chiar dacă, stilistic, noul Sportage nu diferă radical de modelul anterior (o privire la linia geamurilor și chiar forma parbrizului te poate pune pe gânduri), trebuie spus că schimbările au fost tăiate adânc. Coreenii i-au acordat o mare atenție lui Sportage, care este cel mai bine vândut model al lor în Europa (27,4% din vânzările Kia) și pe care îl consideră reprezentativ pentru prestigiul mărcii, probabil într-o măsură chiar mai mare decât sedanul de clasă medie Optima. Pentru reprezentanța din România, importanța lui Sportage este și mare, SUV-ul compact reprezentând 65% din vânzări.

Față de modelul anterior, Sportage a crescut ușor în dimensiuni (cu 40 mm în lungime, din care 30 mm la ampatament), chiar dacă lățimea și înălțimea au rămas neschimbate. Partea frontală este mai agresiv desenată, în timp ce spatele denotă mai mult dinamism. Blocurile optice spate sunt divizate pe două niveluri, dar decizia de a amplasa semnalizatoarele jos în bara spate nu a fost cea mai inspirată din punct de vedere funcțional. În cazul echipării sportive GT Line, introduse în premieră pe acest model, spatele este înnobilat de difuzorul cu elemente cromate și de gurile duble de evacuare.

_SFF8717

Dacă exteriorul este ușor de trecut cu vederea, interiorul reprezintă o adevărată revoluție, cu un nivel al calității pe care nu ni l-am fi imaginat la Kia cu o genera-

ție în urmă. Materialele plastice sunt foarte bune calitativ, la fel cum este și finisarea. În stilul Kia, planșa de bord are comenzile orientate către șofer (cu o înclinare de 7,1 grade), ergonomia fiind una atent studiată. Coreenii vorbesc de două zone ale cockpitului – zona de afișare, care reunește display-ul din panoul de instrumente și cel de pe consola centrală, respectiv zona de control, dedesubt, care reunește butoanele pentru controlul principalelor funcții ale mașinii.

_SFF8672

Cu un ampatament mai mare și scaune poziționate cu 40 mm mai jos, și spațiul pentru pasageri a fost îmbunătățit. Dacă spațiul la genunchi a crescut în special pentru pasagerii din față (+19 mm), spațiul la cap a crescut cel mai mult (+16 mm) în spate. La proba șederii, în spate se poate călători în condiții foarte bune, având spațiu suficient atât la cap, cât și la genunchi, mai ales dacă luăm în considerare dimensiunile exterioare compacte ale lui Sportage, care are numai 4,48 metri lungime. Portbagajul a avut, de asemenea, de câștigat, volumul de bagaje crescând de la 465 de litri la 503 litri.

Nu doar spațiul este important, ci și confortul pasagerilor, iar aici avem numai cuvinte de laudă pentru noul Sportage. Scaunele sunt foarte confortabile, oferind în plus și suficient suport lateral pentru abordarea unui stil sportiv în viraje. O atenție deosebită a fost acordată atenuării zgomotelor și vibrațiilor, iar acest lucru este ușor de observat la rularea pe autostradă. Zgomotele de rulare sunt aproape insesizabile, în timp ce zgomotul la vânt apare doar la viteze mari.

_SFF8635

Pentru primul test drive în România am avut la dispoziție motorizarea diesel de 2,0 litri în versiunea de 185 CP, în configurația de top GT Line. Este vorba de un motor din familia R, revizuit extensiv pentru a patra generație a lui Sportage. Dieselul se remarcă încă de la început ca fiind extrem de silențios, cu un nivel de vibrații foarte eficient filtrat, asta și datorită măsurilor de insonorizare extensive adoptate de ingineri. Dezvoltarea cuplului se face foarte liniar, iar turbina cu inerție redusă face ca golul turbo să se simtă foarte rar. Etajarea cutiei de viteze manuale este gândită pentru mersul pe șosea, existând un ecart relativ mare între prima și a doua treaptă. Acest lucru nu va fi sesizat în oraș, dar la urcarea unei rampe, pe teren denivelat, trecerea din prima în a doua treaptă va coborî turația motorului sub cea de cuplu eficient. În rest, este remarcabilă versatilitatea lui Sportage, care se descurcă în offroad la fel de bine ca și pe șosea, cu o trecere foarte confortabilă peste denivelările unui drum forestier, spre exemplu.

Și fiindcă veni vorba de comportamentul pe șosea, îmbunătățirile aduse trenului de rulare sunt remarcabile. Kia Sportage se conduce foarte dinamic, cu o ținută de drum sigură și un nivel redus al ruliului în viraje. O notă foarte bună o merită Sportage pentru direcția excelent dozată. Kia a implementat un sistem de asistare electrică montat în caseta de direcție, care asigură un feeling natural și un feedback foarte bun.

Verdict:

Noul Sportage impresionează prin creșterea calității, dar și prin nivelul tehnologic. Dieselul de 185 CP este rafinat și puternic, iar trenul de rulare este în același timp foarte confortabil și sigur în viraje.

Date tehnice Kia Sportage 2.0 CRDi AWD:

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1995 cmc • Putere maximă 185 CP/4000  rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1750-2750 rpm • Viteză maximă 201 km/h • 0–100 km/h 9,5 s • Transmisie integrală, cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni L/l/h 4480/1855/1635 mm • Ampatament 2670 mm • Portbagaj 503-1492 l • Rezervor 62 l • Consum mediu 7,1 l/100 km • Emisii CO2 154 g/km • Preț  de la  26.784 de euro cu TVA

 

 

    Imar spune:

    Dezamagire totala. Maxima. Este de departe cea mai proasta alegere pe care am facut-o cand am decis sa achizitionez KIA SPORTAGE 2017. Am cumparat-o in urma cu 3 luni dar de condus am condus-o….doar una (si asta in reprize). Restul de 2 luni a stat prin service. Ce reclam??? Are transmisie automata iar cand trece din viteza intai in viteza a doua…..”caraie” ca si cum nu calci bine ambreiajul la o cutie manuala. Si asta nu se intampla mereu; de 2-3 ori pe zi. Fiecare vizita la service m-a costat aproximativ 2 saptamani de lipsa masina. S-au schimbat tot felul de piese (actuatori). Dupa fiecare interventie la service, masina prezenta in continuare aceleasi simptome. La momentul asta….masina este tot in service, de o saptamana dar frapant este faptul ca de data asta reprezentantii service-ului ridica din umeri, nemaistiind ce sa faca iar eu…..sunt in continuare fara masina. La fel de frapant este si faptul ca devenind client fidel al service-ului, am vazut situatii similare cu a mea: masini noi (Sportage) „impinse” pana in hala de service. Concluzia o trageti singuri. Eu personal astept decizia instantei intrucat am deschis proces.

Adaugă un comentariu