Lucid Air încearcă să intimideze concurența electrică, și pare că are cu ce: oferă cea mai mare baterie pusă vreodată pe o mașină de serie.
Citește și:
Anvelope speciale produse în România pentru mașinile electrice
Număr record de electrice la Transylvania Classic 2020
Cel mai ieftin „Lambo’ este acest kart electric chinezesc. Cât costă
Hyundai Kona Electric reușește un record impresionant de autonomie
Lucid Motors continuă să impresioneze cu cifre privind primul său model, un sedan de clasă mare botezat simplu Air, pe care îl vom vedea în premieră pe 9 septembrie. La nicio săptămână de la anunțul că electrica sa va avea un timp de încărcare impresionant de scurt, Lucid împărtășește informații despre bateriile pe care le folosește limuzina.
Cu o capacitate de stocare de 113 kWh, sunt cele mai mari baterii folosite până acum pe un sedan electric de serie. Autonomia promisă de producător pentru Lucid Air este de circa 830 de kilometri. Doar producătorul croat de hypercaruri Rimac se laudă cu baterii mai mari — de 120 kWh — pe modelul C-Two.
Și când zicem „baterii mari’ nu trebuie să ne referim la volum, ci doar la capacitate de stocare.
„Este relativ ușor să obții autonomie mai mare prin a adăuga mai multe baterii, care adaugă la masă, la costuri și taie din spațiul interior,’ spune Peter Rawlison, vicepreședintele Lucid Motors. „Lucid Air a reușit să obține autonomie remarcabilă și în același timp să reducă dimensiunile bateriilor prin tehnologia sa proprie, rezultând o eficiență generală îmbunătățită’.
Cât despre habitaclu, Lucid Air se laudă cu un spațiu la interior „nemaiîntâlnit’: un portbagaj de 739 de litri și un spațiu de depozitare frontal de 280 de litri.