Mazda MX-5 RF este interpretarea modernă a roadsterului pur, cu capotă lungă și greutate redusă.
Industria auto modernă impune, de cele mai multe ori, nevoia de compromis. Un model nou trebuie să țină cont de ceea ce spun inginerii despre siguranța la impact, despre soluțiile tehnice ce pot fi alese în funcție de buget sau de caracteristici care fac o mașină să se vândă, astfel încât, la final, produsul se depărtează de ideea de bază. Aceste aspecte sunt cu mult mai importante atunci când vorbim despre un roadster, care fără valorile clasice se transformă într-un cabriolet fără suflet. Toate acestea pălesc în fața subiectului principal al acestui test.
Mazda MX-5 RF reprezintă versiunea cu acoperiș rigid a roadsterului japonez și completează gama alături de modelul cu acoperiș textil. Pentru a satisface nevoia de menținere a greutății la un nivel cât mai mic, inginerii niponi au reușit să creeze un acoperiș care cântărește doar 45 kg și se rabatează complet în numai 13 secunde.
Acesta oferă o protecție suplimentară în orice anotimp, atât în materie de izolare termică, cât și fonică. Partea mai puțin bună este că operațiunea de rabatare poate fi făcută doar la viteze de sub 10 km/h, ceea ce înseamnă că cel mai des vei parca pe dreapta pentru rabatare. Deși aprecierea designului este subiectivă, MX-5 RF arată absolut superb și cu greu poți contesta asta, indiferent de unghiul din care privești mașina. Dar să vedem cum se conduce.
Modelul testat a fost echipat cu propulsorul aspirat de 2,0 litri, care dezvoltă 160 CP și este unul dintre cele mai rafinate și plăcute motorizări de pe piață. Acesta se turează rapid, ajutat și de masa mică a mașinii, și impune un caracter dinamic extrem de plăcut. Datorită transmisiei spate, MX-5 RF are un comportament agil și aduce plăcere pe drumurile virajate, unde aproape că nu subvirează și are un ușor comportament supravirator atunci când este provocată.
Însă plăcerea de a rula cabrio este prezentă la cote ridicate și atunci când rulezi liniștit. Cutia de viteze are o cursă atât de scurtă și de precisă, încât nu poți să nu te întrebi de ce nu sunt așa toate cutiile de viteză manuale.
Mazda MX-5 RF Skyactiv-G 160 – fișă tehnică
Motor L4, aspirat, benzină • Cilindree 1998 cmc Putere maximă 160 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 200 Nm/4600 rpm • Viteză maximă 215 km/h • 0–100 km/h 7,5 s • Transmisie spate, cutie de viteze manuală cu 6 trepte • Rezervor 45 l • Dimensiuni L/l/h 3915/1735/1236 mm • Portbagaj 127 l • Masă proprie 1055 kg • Consum mediu 6,6 l/100 km • Emisii CO2 154 g/km • Preț (euro cu TVA) de la 28.690
Verdict
Spirit pur în înveliș modern. Mazda a reușit să alăture atributele clasice ale unui roadster și să le grefeze pe un schelet modern, cu tehnologie care pune extrem de bine în valoare plăcerea de a conduce.
Citește și
Modificări în Codul Rutier: apare suspendarea înmatriculării
3 motive pentru care atacatorii folosesc camioane sau furgonete în atacurile teroriste