Dacă ieri seară ne-am delectat cu conceptul care anunță viitorul pick-up de serie pregătit de Mercedes-Benz, astăzi mergem direct pe circuit cu Mercedes-AMG E63. Versiunea sport a modelului de clasă mare va fi disponibilă în două variante: AMG E63 și AMG E63 S.
Cel mai puternic Clasa E de până acum ascunde sub capotă motorul V8 de 4,0 litri care produce 571 CP și 750 Nm (E63), respectiv 612 CP i 850 Nm (E63 S). Motorul este cuplat la o cutie de viteze AMG Speedshift MCT 9 și la un sistem de tracțiune integrală 4Matic+.
În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3,5 secunde pentru versiunea E63, respectiv 3,4 secunde pentru varianta E63 S. Viteza maximă este limitată la 250 km/h în ambele cazuri.
Dar Mercedes-Benz s-a gândit și la consumul de carburant. Conform producătorului, 4 dintre cei 8 cilindri se pot dezactiva în momentul în care stilul de mers nu o cere. Dezactivarea cilindrilor se produce între 1.000 și 3.250 rpm doar în modul Confort.
Un alt lucru interesant pe care Mercedes-AMG l-a gândit a fost introducerea unui mod de drift pe versiunea E63 S. Acesta poate fi utilizat doar pe stilul Race, iar E63 S devine un model doar cu tracțiune pe puntea spate.
Noul Mercedes-AMG E63 va putea fi admirat de publicul larg în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în timp ce vânzările vor debuta în prima parte a anului viitor.
Detalii complete despre noul Mercedes-AMG E63, în numărul 24 al revistei AUTO BILD România.