Mercedes-Benz a prezentat Clasa S facelift, versiunea restilizată a limuzinei care în ultimii patru ani a ajuns în garajele a 300.000 de oameni. Nava amiral a producătorului din Stuttgart va putea fi admirată în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Shanghai.
Din punct de vedere estetic, Clasa S facelift adoptă o grilă nouă cu elemente diferite în funcție de motorizare. De asemenea, blocurile optice au o semnătură luminoasă modificată, iar jantele sunt oferite în două stiluri noi.
La interior, Mercedes-Benz promite un volan nou, accesorii din lemn și o lumină ambientală disponibilă în 64 de nuanțe. Tot aici, nemții au pregătit două ecrane de 12,3 inchi fiecare. Unul ține locul clasicului instrumentar de bord, iar cel de-al doilea va oferi interfața sistemului de infotainment. Pe volan există o serie de zone tactile în locul butoanelor fizice. După cum deja știți, toate comenzile pot fi operate și prin intermediul touchpad-ului de pe consola centrală. În plus, cele două ecrane oferă trei stiluri de afișaj diferite: Classic, Sport și Progressive.
Pentru și mai mult confort, Mercedes-Benz a introdus pe Clasa S facelift sistemul Energizing. Tehnologia concentrează toate sistemele mașinii pentru a genera o atmosferă menită să copieze starea șoferului sau a pasagerilor. Șase programe pot fi selectate: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort, Training.
În ceea ce privește sistemele de siguranță și asistare, Clasa S facelift vine cu noutăți. Sistemul Intelligent Drive a fost upgradat și promite un condus semi-autonom îmbunătățit. Grupul de sisteme include Distronic Active Proximity Assist, Active Steer Assist, Active Lane Change Assist și Active Emergency Stop Assist. Totodată, Mercedes-Benz pune la dispoziția clienților și sistemul Remote Parking Assist. Acesta permite controlul vehiculului prin intermediul telefoanelor inteligente în timpul manevrelor de parcare.
Mercedes-Benz Clasa S facelift – Gama de motorizări
Mercedes-Benz Clasa S facelift vine și cu ceva suprize în dreptul motorizărilor. Fanii propulsoarelor diesel vor avea la dispoziție unitatea cu șase cilindri în linie de 3,0 litri. Pe varianta 350 d 4Matic, unitatea produce 286 CP și 600 Nm, în timp ce pe versiunea 400 d 4Matic, propulsorul oferă 340 CP și 700 Nm.
Un V8 de 4,0 litri va fi oferit pe varianta S 560 4Matic și Mercedes-Maybach S 560 4Matic. Acesta oferă 469 CP și 700 Nm. Vârful de gamă va fi versiunea AMG S 63 4Matic+. Aceasta folosește un V8 de 4,0 litri care produce 612 CP și 900 Nm. Detaliile complete vor fi prezentate în numărul 9 al revistei Auto Bild România.
Mercedes-Benz Clasa S facelift – Clipuri de prezentare