Mercedes-Benz E 400 Coupé vs Audi S5 Coupé: suscită pasiuni intense, sunt sfidător de scumpe și clar nepractice. De ce iubim coupé-urile premium?
În sfârșit, când spunem Clasa E Coupé chiar vorbim de o mașină din Clasa E. Coupé-urile Clasei E au extins gama Mercedes începând din 1997 și primele generații chiar au utilizat platforma tehnică a sedanurilor din Clasa E. Mai recent, Mercedes a preferat să nu mai scurteze ampatamentul platformei de Clasă E și să preia pentru Clasa E Coupé platforma Clasei C. O dată cu debutul noii generații, metoda a fost lăsată în urmă: acum, Clasa E Coupé e un model autentic din Clasa E.
Iată-ne ajunși în peisajul unei clase cu pretenții înalte, în al cărei catalog nu trebuie să cauți prea mult pentru a da peste Audi S5 Coupé. Ei bine, ce constatăm examinându-l pe S5 Coupé în detaliu? Este cu 13 cm mai scurt decât Clasa E Coupé și asta deoarece la baza caroseriei sale se găsește platforma tehnică a sedanurilor Audi A4, din clasa medie, nu cea a seriei A6 (din clasa mare). Cu alte cuvinte, Audi încă aplică metoda producerii coupé -ului din clasa mare pe platforma seriei din clasa medie, la care Mercedes a renunțat. Dincolo de formalitățile menționate, aici avem de-a face cu motorizări turbo cu 6 cilindri de 3,0 litri și tracțiune integrală. Competiția este strânsă.
ADIO SAMSARI! Dacă se întâmplă asta, cei care profită de noi vor dispărea DEFINITIV!
Ce conduce Gică Popescu la 50 de ani
Accident spectaculos în București. În rol principal, un Ferrari de 250.000 euro
Mercedes-Benz E 400 Coupé vs Audi S5 Coupé: Motorizări
O întrebare simplă, al cărei răspuns ne poate fi de ajutor: care dintre cele două mașini manifestă mai multă forță? Motorul Mercedes V6 are două turbocompresoare care ajung să furnizeze o presiune maximă de 0,8 bari. Acustic, motorul pare total inofensiv la ralanti, dar sonoritatea sa devine amplă la peste 2000 rpm. Funcționarea rafinată, lipsită de orice vibrații, va fi apreciată.
Mercedes a insistat întotdeauna pe subtilitate mai mult decât pe agresivitatea explicită. Asta ne oferă Audi, al cărui motor are un singur turbocompresor. Cât despre caracteristica de cuplu, ambele motorizări excelează în prestații: trag tare încă de la regimuri reduse și fără vreo ezitare notabilă. Intrând în detalii, vedem că Audi e totdeauna mai rapid și mai tare în volumul sunetului. În proba de la 0 la 100 km/h are un avantaj de 1 s. Nu-i de mirare, știind că E 400 are 187 kg în plus.
La Audi, dezactivarea ESP pune în evidență sportivitate reală: tracțiunea sa integrală furnizează doze sănătoase de forță motrice roților din spate. Acolo, un diferențial autoblocant (opțional) asigură repartizarea cea mai eficientă a cuplului între cele două roți. S5 accelerează imbatabil la ieșirile din viraje și, atunci când cel de la volan insistă, apare și un efect progresiv de drifting. Asistarea dinamică a direcției (opțională) contribuie la accentuarea agilității. Totuși, e prea devreme să pronunțăm superioritatea absolută în cazul său.
Ce automobil conduce Petre Daea și ce nu-i lipsește niciodată din mașină
Detalii șocante despre MICHAEL SCHUMACHER. Cum a ajuns să arate fostul pilot de Formula 1
Adio permis în format fizic! Ce le vom arăta polițiștilor!
Sistemul de direcție standard de la Clasa E Coupé presupune ceva mai mult efort fizic la rotirea volanului, precizia fiind ireproșabilă. Modul de funcționare se integrează perfect în filosofia mașinii, pe ideea unui control riguros al puterii. ESP-ul său nu poate fi complet dezactivat. Ce-i drept, setarea Sport permite derapaje discrete ale punții din spate, numai că electronica de la Mercedes are mare grijă ca automobilul să fie drept pe traiectorie, vizând cele mai sigure condiții de rulare.
Altfel, comportamentul noului coupé Mercedes oferă sesizabil mai multă agilitate și sportivitate față de al predecesorilor. Avem aici maniere care nu-l lasă pe cel de la volan să greșească și, în plus, se remarcă un confort la rulare demn de clasa de lux. Suspensia pneumatică Air Body Control (opțională) convinge pe toată linia, de la rigoare și până la filtrarea oricărui fel de denivelări, în timp ce confortul suspensiei adaptive de la Audi (opțională, are arcuri clasice) se termină cam acolo unde începe cel al suspensiei Mercedes.
Mercedes-Benz E 400 Coupé vs Audi S5 Coupé: Confort
Ambele mașini au scaune sport de top (opționale), la S5 remarcându-se susținerea laterală ceva mai bună, iar la E 400, confortul șederii e apropiat de al scaunelor tipice mărcii. În spate, Mercedes dispune de două locuri dimensionate pentru adulți și destul de comode, în timp ce la S5 spațiul e limitat și nu se stă prea bine: capul atinge plafonul, iar genunchii sunt presați de spătarele din față.
Inclusiv în tipologia scaunelor regăsim clar diferențele de concept dintre cele două mașini: S5, este un atlet care nu dă prea mare atenție confortului, în timp ce Clasa E dă o lecție despre cât de rapid poți conduce rămânând relaxat.
Amprenta sa premium e mai evidentă. Nu sportivitatea pură i-a asigurat victoria, ci rafinamentul.
Masă mai mică, suspensie mai fermă și transmisie integrală mai incisivă, mai puțin confort. Un rechin al asfaltului.
Finanțare prin Porsche Leasing: avans (20%) 13.266 euro fără TVA, rată 760 euro fără TVA
Rata PERFECT LEASING calculată pentru Audi S5 Coupe 3.0 FSI quattro, preț 66.328 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finanțat 53.062 euro, dobândă fixă EUR 5,39%, DAE 6,51%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.
Verdict
Pe cât de diferit arată ca design, pe atât de diferite sunt în plan dinamic. Audi pune sportivitatea mai presus, exploatând bine potențialul motorizării V6 și presându-l tare pe conducător în scaun cu prilejul accelerațiilor în plin. Mercedes este mai mare ca gabarit și își răsfață pasagerii cu neașteptat de mult confort, dar fără a renunța la un dinamism de top. Ambele concepte din testul de față au coerență certă și un spirit lesne de înțeles.