Mercedes-Benz GLA: Un cățărător aprig

vezi galeria foto

Mercedes-Benz GLA a fost actualizat recent, fiind acum mai rafinat și mai competent. Iată primele impresii la volanul noii motorizări GLA 220 4Matic.


Mercedes-Benz a început în 2015 renovarea gamei sale compacte. Lansat ceva mai târziu decât celelalte modele, SUV-ul său compact GLA a beneficiat abia anul acesta de operațiunea de rejuvenare. Așteptarea a meritat, însă, GLA fiind acum mult mai rafinat și ceva mai competent, atât pe șosea, cât și în off-road. Noutățile sunt atât de ordin cosmetic, cât și tehnic, între schimbări amintind noile faruri LED care le înlocuiesc pe cele cu xenon anterioare, dar și sisteme noi de asistență. Deschiderea portbagajului se poate face acum fără ajutorul mâinilor, prin acționarea cu piciorul a unui senzor aflat sub bara din spate. În plus, noi sisteme de asistență sunt disponibile pentru șofer.


Faceliftul Clasei A aducea un tren de rulare mai confortabil pentru cei care s-au plâns exact de acest neajuns al compactei Mercedes. De același tratament beneficiază acum și fratele GLA, care oferă potențialilor cumpărători o selecție de trei trenuri de rulare. Standard este oferită, natural, suspensia confortabilă, în funcție de preferințe putând fi configurată fie o suspensie sport, cu gardă la sol mai joasă (împreună cu pachetul AMG Line sau cu pachetul Dynamic Handling), fie una adaptată traseelor de off-road, cu garda la sol mărită cu 30 mm.


Am condus noul GLA atât în off-road, cu pachetul corespunzător, cât și pe șosea, în configurația standard, și putem spune că nimeni nu se mai poate plânge de confort într-un GLA. Trecerea peste denivelări se face lin, iar abordarea unor trasee relativ dificile este perfect posibilă. Pachetul off-road oferă acum standard sistemul de asistență la coborârea pantelor. Pentru situațiile extreme, în care două roți ale lui GLA rămân suspendate, sistemul ESP acționează pentru direcționarea cuplului la roata cu aderență de pe fiecare punte, astfel încât trecerea pasajului respectiv să se facă fără probleme.


Noua motorizare pe benzină 220 4Matic asigură trecerea de la cei 156 CP ai versiunii GLA 200 la cei 211 CP ai versiunii GLA 250. Ca întotdeauna când sistemul de tracțiune integrală este configurat, legătura cu motorul este asigurată de cutia de viteze cu dublu ambreiaj 7G-DCT, care schimbă treptele rapid și, în cele mai multe situații, suficient de lin. Dacă în modul Comfort cutia este destul de încăpățânată la retrogradări, insistând să aleagă o treaptă mai lungă decât ar fi necesar, modul Sport asigură schimbări mult mai rapide și la turații mult mai ridicate ale motorului. Acesta are un sound nervos foarte plăcut, chiar dacă la viteze de autostradă senzația de sportivitate are întrucâtva de suferit.


Direcția este una precisă, dar cu un feeling orientat către confort, aspect subliniat și de caracterul lui GLA. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic favorizează funcționarea în regim de tracțiune față, numai în caz de pierdere a aderenței direcționând până la 50% din cuplu pe spate. Astfel, comportamentul este unul ușor subvirator la limită.

Date tehnice Mercedes-Benz GLA 220 DCT 4Matic
Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1991 cmc • Putere maximă 184 CP/5500 rpm • Cuplu maxim 300 Nm/1200 rpm • Transmisie integrală, cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte • 0-100 km/h 7,1 s • Viteza maximă 230 km/h • Consum mediu 6,5 l/100 km • Emisii CO2 152 g/km • Preț de la 37.307 euro cu TVA


Verdict
Mercedes-Benz GLA a primit o infuzie de tehnologie binevenită, pe lângă împrospătarea imaginii. Noua motorizare pe benzină de 2,0 litri/184 CP a lui GLA 220 4Matic este rafinată și puternică, iar competențele în off-road au fost îmbunătățite semnificativ.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE