Noua generație Ford Mustang rămâne fidelă celor trei pedale

vezi galeria foto

Ford a prezentat noul Mustang, model care duce la un cu totul alt nivel cel mai bine vândut coupe sport din lume, cu un cockpit digital complet reproiectat, un nou motor V8 performant, dar fără a renunța la cutia manuală.


Impactul lui Mustang depășește cu mult cele peste 10 milioane de mașini vândute în cei 58 de ani de producție continuă. Acesta a avut mii de apariții în filme, la televiziune, în muzică și în jocurile video și este cel mai apreciat vehicul din lume pe Facebook.

Noile versiuni coupe și cabriolet duc performanțele noului Mustang pe noi culmi, mulțumită noilor componente mecanice, pachetului de software avansat și setărilor speciale, la care se adaugă un nou motor V8 aspirat de 5,0 litri, Gen IV, care oferă un răspuns îmbunătățit și performanțe ridicate.


„Acesta este cel mai atletic Mustang de până acum și cel care inspiră cea mai mare încredere atunci când te afli la volan’, a spus Ed Krenz, inginer șef Mustang. „Fie că alegem o transmisie automată sau una manuală, datorită modurilor de conducere corelate cu motorul atent calibrat, trenul de rulare și direcția incisivă, suntem acum capabili să oferim șoferilor performanțe de vârf în orice condiții, de la șoselele lor preferate până la circuitele pe care merg.’

Noul Mustang GT dispune de un nou sistem de inducție a aerului, cu o admisie dublă care reduce la minimum pierderile și permite ca debite de aer mai mari să ajungă la motor. Performanța este optimizată și personalizabilă de cele șase moduri de conducere interactive, în funcție de condițiile de condus: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track și o setare personalizabilă cu mai multe profiluri disponibile, adaptate preferințelor individuale ale șoferului.


Reacția rapidă la schimbarea de direcție a fost și mai mult îmbunătățită prin simplificarea sistemului de direcție, în timp ce un raport de direcție mai mic a îmbunătățit dinamica în viraje pentru noul model.

Sistemul Rev-matching, care menține turația motorului ridicată atunci când ambreiajul este cuplat este standard la GT, oferind și mai multă precizie și rafinament, pentru ceea ce este cel mai capabil Mustang creat vreodată pentru circuit.


Mustang GT este oferit cu o cutie de viteze automată Ford cu 10 trepte sau una manuală cu șase trepte. Pachetul Performance Pack oferit standard include jante din aliaj de 19 inchi, un diferențial sport cu alunecare limitată pentru o tracțiune sporită, sistem de frânare Brembo cu discuri de 19 inchi și un sistem de evacuare activ care oferă posibilitatea de a ajusta zgomotul motorului în funcție de mediul în care se utilizează mașina. Opțional, este oferit trenul de rulare MagneRide, cu suspensii active care monitorizează condițiile de drum de o mie de ori pe secundă și utilizează un fluid controlat electronic pentru a ajusta rezistența la amortizare în funcție de condițiile de drum.


A șaptea generație adaugă un aspect modern unui design inspirat de elementele clasice Mustang și își propune să atragă cea mai largă arie de clienți de până acum. Designul frontal este direct inspirat de originalul din 1960, cu o margine joasă a capotei și noi faruri cu tehnologie LED, care creează o imagine puternică și tehnologizată. Linia accentuată de coupe, poziția similară unui sprinter pregătit să plece în cursă și consola spate scurtă sunt, de asemenea, tipice primei generații, în timp ce ecartamentul mare și roțile de mari dimensiuni transmit puterea tipică a unui Mustang.


În spate, un spoiler generos dimensionat este alăturat blocurilor optice cu cele trei elemente verticale distincte, în timp ce în partea de jos, Mustang propune un difuzor reproiectat pentru un echilibru aerodinamic optim.

Pentru prima dată, fiecare versiune din noua linie Mustang are propria sa parte frontală, permițând clienților să aleagă aspectul care se potrivește cel mai bine propriilor personalități. GT integrează o grilă față de mari dimensiuni pentru a permite un flux de aer crescut, reflectând creșterea puterii și a performanței. Aerodinamica mașinii este optimizată prin adăugarea de noi prize de aer pe capotă și pe splitter-ul frontal care a fost reproiectat.

Versiunea cabriolet a lui Mustang duce mai departe moștenirea de a oferi senzația de libertate maximă la volan. O activare simplă, cu o singură atingere, deschide și închide acoperișul textil. Designul compact al plafonului și suspensia spate independentă contribuie la posibilitatea de a avea un spațiu generos pentru portbagaj, care poate găzdui până la doi saci de golf.

Noul Mustang se lansează cu 12 opțiuni de culoare pentru caroserie, inclusiv trei nuanțe noi – Blue Ember, Vapor Blue și Yellow Splash. Clienții pot alege, de asemenea, dintre două opțiuni de culoare pentru etrierele de frână Brembo – negru sau roșu, ambele prezentând sigla Mustang. La acestea se adaugă două noi modele de jante din aliaj de 19 inchi.

În spatele designului exterior se află cel mai avansat interior din punct de vedere tehnologic al oricărui Mustang de până acum. În spatele noului volan, mai gros, bombat în partea de jos, se află un instrumentar de bord digital, de 12,4 inchi, care poate fi setat pentru a afișa diferite teme personalizabile, în funcție de modul de rulare ales.

„Am profitat de fiecare pixel’, a spus Craig Sandvig, Interaction Design Manager Ford Mustang. „Putem fi creativi arătând informațiile necesare de conducere, dar, de asemenea, dăm șoferului controlul pentru a decide cum să afișeze totul, de la selectarea culorilor până la instrumentele clasice ale lui Mustang și până la setarea unui ecran <> în care sunt afișate doar detalii minime.’

Acest instrumentar de bord digital curge’ către zona centrală, unde găsim sistemul multimedia SYNC 4 de 13,2 inchi, plasat în spatele aceluiași panou de sticlă integrat, înclinat către șofer. Poziționarea ergonomică a acestor ecrane oferă informații vizuale clare și comenzi ușor de accesat, care creează împreună o experiență digitală captivantă.

Ecranele digitale sunt complet personalizabile, tema principală fiind similară celei folosite pentru SUV-ul Mustang Mach-E, dar pot fi configurate în întregime de utilizator. Ecranul sistemului multimedia și lumina ambientală interioară pot fi configurate în tonurile alese de client, în timp ce instrumentarul de bord se adaptează la modul de conducere selectat. Atunci când alegeți un anumit mod de conducere, pe ecranul central este afișată o proiecție cu setările mașinii, realizată cu ajutorul Unreal Engine. Prin interacțiunea cu ecranul tactil, setările vehiculului pot fi ajustate, glisând pe animație pentru a roti virtual mașina.

Versiunile de echipare superioară beneficiază de cusături speciale pe volan și de un model unic de perforare a tapițeriei pe consola centrală, dar și de o bandă asimetric colorată pe centurile de siguranță. Consola centrală încorporează, de asemenea, un suport pentru încărcarea wireless a telefonului mobil, spațiul suplimentar disponibil fiind câștigat grație mutării câtorva comenzi pe ecranul tactil.

Cea mai nouă versiune a sistemului de sonorizare B&O oferă un sunet clar prin 12 difuzoare și un subwoofer, inclusiv utilizarea tehnologiei Ford Electronic Sound Enhancement pentru a amplifica sunetele motorului direct la interior.

Ambele versiuni de caroserie, coupe și cabriolet, sunt echipate cu sisteme de asistență pentru șofer de cea mai nouă generație, inclusiv Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop & Go, Lane Centring Assist, Evasive Steer Assist și Reverse Brake Assist. O altă caracteristică importantă este Active Pothole Mitigation, care monitorizează continuu suspensia, caroseria, direcția și frânarea și ajustează răspunsul trenului de rulare în consecință. Stolen Vehicle Services – o funcție FordPass care oferă asistență 24 de ore din 24 în caz de furt – este, de asemenea, nouă pentru Mustang.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE