Noul BMW M5 este cel mai emoţional sedan de înaltă performanţă din această gamă pe care l-a lansat vreodată BMW M. A şasea generaţie a acestui model sportiv va fi lansată în 2017. Noul model vine în premieră absolută cu sistemul M xDrive, a cărui tehnologie de tracţiune integrală permite dezlănţuirea calităţilor dinamice.
Pe lângă performanţe, caracterul practic cotidian al noului BMW M5 a fost mult îmbunătăţit. Prin urmare, constituie un alt pas evolutiv din toate punctele de vedere pentru un concept de automobil extrem de reuşit, care a fost lansat în 1984 odată cu prezentarea primului BMW M5.
Componenta principală a M xDrive este unitatea centrală de informaţii cu software specific M care furnizează control integrat al dinamicii longitudinale şi laterale. Noua tehnologie a trenului de rulare – care debutează la noul BMW M5 – combină toată agilitatea şi precizia tracţiunii spate standard cu atitudinea superioară şi tracţiunea sistemului de tracţiune integrală', explică Frank van Meel, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH.
Sistemul M xDrive permite o configuraţie orientată spre puntea spate, prin implicarea roţilor faţă doar atunci când cele din spate nu mai pot transmite putere către şosea şi este necesară o forţă de tracţiune suplimentară. Chiar şi atunci când este pilotat într-o manieră foarte sportivă şi se utilizează toată puterea, noul BMW M5 cu M xDrive se comportă previzibil şi poate fi controlat cu uşurinţă de către conducător, deschizând drumul pentru o experienţă şi mai bogată a performanţelor extraordinare ale sedanului business.
Conducătorul poate alege una dintre cele cinci configuraţii diferite, bazate pe combinaţii între modurile DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi modurile M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).
La noul BMW M5, misiunea de transfer al puterii motorului revine transmisiei M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Datorită timpilor de schimbare foarte mici şi spaţierii optime a raporturilor, transmisia se îmbină cu noul sistem M xDrive şi motorul V8 turbo îmbunătăţit suplimentar pentru a forma un ansamblu perfect orchestrat.
Noul BMW M5 dispune de cel mai recent motor V8 de 4,4 litri cu tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătăţit suplimentar, motorul capabil să urce în turaţii îşi surclasează predecesorul în ceea ce priveşte puterea şi cuplul. Îmbunătăţirile implementate de ingineri includ presiune de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor şi generează o interpretare mai clară a acusticii M inconfundabile. BMW anunță un consum mediu mixt de 10,5 l/100 km și emisii CO2 combinatede 241 g/km dar până la momentul publicării acestui material alte informații despre această motorizare nu au fost comunicate de producător.