Ford a prezentat noua generație Bronco, un model off-road desăvârșit care se laudă cu cifre impresionante și încântă vizual printr-o trimitere către trecut.
Citește și:
Cinci greșeli frecvente pe care le fac șoferii cu sistemul de aer condiționat
Noul Bronco este descris de Ford ca având „rezistența unui pick-ul F-Series și spiritul unui Mustang’. La fel ca în cazul lui Mustang, Bronco reiterează numele și estetica unui model foarte popular Ford din anii 60.
Sub capotă, noul Bronco primește la debut două motorizări: un EcoBoost de 2,3 litri cu 270 CP și 420 Nm — cuplat unei transmisii manuale cu șapte trepte sau a unei automate cu 10 rapoarte — și un V6 de 2,7 litri, cu 310 CP și 542 Nm, cu automată de 10 trepte. Producătorul pune la dispoziția clienților două sisteme de tracțiune integrală: unul cu cutie de transfer electronică și celălalt cu sistem electromecanic; ambele au două viteze.
Cifrele privind abilitățile off-road ale lui Bronco indică o gardă la sol de 294 mm, adâncimea vadului de 851 mm, unghiuri de atac, degajare și rampă de 35,5, 29,8, respectiv 21,1 grade. Și în cazul în care te întrebi ce dimensiune au roțile alea imense: sunt de 35 de inch și pot fi comandate direct din fabrică.
Bronco este disponibil în două versiuni de caroserie: cu trei și cu cinci uși. În ambele cazuri, SUV-ul vine cu panouri detașabile — atât portierele cât și plafonul pot fi demontate ușor. Portrierele nu au ramă, ceea ce facilitează stocarea lor în portbagaj, la nevoie. Așa cum v-ați aștepta de la un off-roader desăvârșit, interiorul are materiale impermeabile și poate fi spălat și cu furtunul, dacă situația o cere.
Ca infotainment, Ford Bronco se laudă cu noul sistem SYNC4 de 12 inci (8 inci în versiunea standard) cu conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto și cu update-uri over-the-air.
Cu toate că este un off-roader „ca la carte’ (are șasiu scară), noul Bronco poate fi condus și de cei mai puțin experimentați. Pachetul tehnologic Trail Toolbox dispune de asistenți care fac aventurile în off-road mai sigure: Trail Turn Assist micșorează raza de bracaj folosindu-se de torque vectoring-ul diferențialelor, Trail One-Pedal Drive te ajută să fii mai curajos în cățărări, iar Trail Control este un pilot automat de viteză mică, pentru poteci și drumuri înguste. Totodată, Bronco vine cu șapte moduri diferite de rulare — Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mud/Ruts și Rock Crawl — pentru a te ajuta în toate contextele posibile.