Noul HR-V: piatră de hotar în istoria Honda

vezi galeria foto

Tema alegerii unei mașini noi a devenit mai complexă ca oricând. Din fericire, unele modele lansate reușesc să iasă din monotonie și să vină cu un pachet 100% proaspăt. Așa este și cazul noii generații Honda HR-V, o mașină care va fi adorată, deopotrivă, de fanii consacrați Honda, cât și de noua generație, cei din urmă fiind impresionați de avansul tehnologic evident al noului model.


Pe scurt, noua generație Honda HR-V schimbă complet formula vechii generații. Acum, crossoverul este disponibil doar alături de un propulsor hibrid. Puterea sa maximă ajunge la 131 CP, iar consumul mediu (conform ciclului de testare WLTP) este de doar 5,4 l/100 km. Crossoverul urban se recomandă și pentru călătorii de tipul „adventure' mulțumită gărzii la sol de 188 de milimetri. În același timp, spațiul de depozitare poate fi extins până la 1.305 litri (cu spătarul banchetei pliat). Honda HR-V dispune în continuare de scaunele versatile Magic Seats, ce permit introducerea unei biciclete în locul șezutului banchetei, fără a ocupa nici măcar un litru din volumul portbagajului.


Designul proaspăt al lui HR-V este marcat de noua siluetă de tip coupé și de liniile sportive. Grila din față este flancată de blocurile optice agresive. Atât în față, cât și în spate, noua Honda HR-V dispune de tehnologie LED. Un alt element interesant de design este legat de mânerele ușilor din spate, care au fost „ascunse' în linia montantului C.

Caroseria poate fi pusă în valoare de 11 combinații de culori: Platinum White Pearl, Premium Crystal Red Metallic, Premium Sunlight White Pearl, Premium Sunlight, White Pearl (BiTone), Sand Khaki Pearl, Sand Khaki Pearl (BiTone), Meteoroid Gray Metallic, Meteoroid Gray Metallic (BiTone), Crystal Black Pearl, Crystal Black Pearl (BiTone) și Midnight Blue Beam Metallic (BiTone).


Niponii au ales integrarea exclusivă a unui propulsor hibrid sub capota noului HR-V. Acesta nu are de nevoie de încărcarea la priză, fiind un model self-charging, adică generează electricitate în timpul mersului. Astfel, consumul de combustibil este redus dramatic, mai ales în mediul urban, unde mașina funcționează cel mai mult în modul electric. În același timp, modurile de condus sunt inteligente, modificându-se automat pentru ca șoferul să dispună întotdeauna de maxim de performanță, dar și de maxim de eficiență.


Din punct de vedere al tehnologiei prezente la bord, japonezii au inclus o lungă listă de sisteme la bordul noului HR-V. Toate modelele vin în standard cu pachetul Honda Sensing, ce include frânarea în caz de coliziune, menținerea benzii de circulație cu asistare în cazul părăsirii carosabilului, cruise control adaptiv cu oprire și pornire automată, recunoaștere a semnelor de circulație, avertizare unghi mort și monitorizarea traficului pentru mersul în marșarier.

Confortul la bord este asigurat de climatizarea care oferă un sistem nou de direcționare a fluxului de aer de-a lungul geamurilor laterale și a parbrizului. Unitatea multimedia Honda Connect vine cu un display tactil cu diagonala de 9 inchi. Acesta include un sistem dedicat de navigație, precum și suport pentru aplicațiile Android Auto și Apple CarPlay.


Modelul nipon este disponibil în două echipări. Prețul de pornire este de 32.540 Euro pentru echiparea Advance, respectiv 34.540 Euro pentru Advance Style. În echiparea standard, noul HR-V dispune de tapițerie din piele sintetică și material textil, climatizare pentru pasagerii din spate, banchetă spate cu sistem Magic Seats, hayon cu acționare electrică, lumini LED și jante de aliaj de 18. Echiparea de top beneficiază de un sistem audio premium cu 10 incinte acustice, încărcare wireless pentru smartphone, culoare caroserie în două tonuri, bare longitudinale plafon și iluminare activă în viraje.


Potențialii clienți sunt așteptați în cadrul locației Honda Pop-up Store din AFI Cotroceni. Aici, noul HR-V este prezent în „carne și oase' până pe 13 decembrie.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE