Faceți cunoștință cu Peugeot 3008 facelift, crossoverul compact din Sochaux care se laudă acum cu 300 de cai-putere și tehnologii noi.
Citește și:
Peugeot 508: Pantera excentrică
Peugeot 308 facelift: instrumentar de bord digital, culoare și jante noi
Peugeot ne spune de ce dispar coupe-urile cu caracter mainstream
Peugeot a publicat primele imagini cu — și informații despre — Peugeot 3008, crossoverul francez proaspăt ieșit dintr-o operație de facelift. Acesta primește, pe lângă un retuș estetic exterior și interior, noi tehnologii și o gamă variată de motorizări (printre care și două versiuni plug-in hybrid).
La exterior, noul Peugeot 3008 se remarcă prin elemente redesenate, cele mai evidente noutăți fiind în partea frontală a mașinii. În urma acestei operații estetice, Peugeot 3008 se înscrie în limbajul de design al generației actuale de modele din gama producătorului. Farurile primesc tehnologie LED în orice echipare, cu mențiunea că versiunea GT sau cele configurate cu pachetul GT Pack se bucură de tehnologie full LED. Printre noutățile prezente la exterior se numără noile jante, cu diametru de 19 inch și două noi culori: Celebes Blue și Vertigo Blue.
Interiorul lui 3008 este și el actualizat, crossoverul primind acum un ecran central i-Cockpit mai mare, de 10 inch. Instrumentarul de bord, cu diagonală de 12,3 inch, a făcut și el tranziția la digital. La capitolul materiale, clienții au acum o gamă extinsă de opțiuni pentru tapițerie și accesorii la interior.
Gama de motorizări este formată din două oferte pe benzină, una diesel, dar și două versiuni plug-in hybrid.
Oferta diesel este reprezentată de un motor de 1,5 litri, cu 130 de cai-putere și 300 de Newtoni-metru. Entry-level la motoarele pe benzină este unitatea de 1,2 litri, în trei cilindri, cu 130 CP și 230 Nm, urmată de motorul de 1,6 litri, cu 180 CP și 250 Nm.
Motoarele cu 130 CP — atât diesel cât și benzină — sunt disponibile cu transmisie manuală în șase trepte și cu automată cu opt rapoarte, în timp ce motorul cu 160 CP este oferit doar cu transmisia automată.
Versiunile plug-in hybrid au la bază unitatea de 1,6 litri și unul sau două motoare electrice. Hibridul cu un singur motor electric are 225 CP și 350 Nm iar cel cu două motoare (și tracțiune integrală, singura ofertă de acest fel din gama 3008) se laudă cu 300 CP, 590 Nm și un sprint 0-100 km/h în 5,9 secunde.
Ambele sunt alimentate de o baterie de 13,2 kWh, care îi conferă lui 3008 o autonomie electrică maximă de 56 de kilometri (hibridul cu tracțiune față), respectiv de 59 de kilometri (hibridul cu tracțiune integrală). Alimentat de la o sursă de 7,4 kWh, Peugeot 3008 își încarcă bateriile într-o oră și 45 de minute, spune Peugeot.
Peugeot 3008 va debuta comercial la finalul acestui an.