O nouă primăvară – Dacia Spring 2024 se inspiră de la Duster pentru a rămâne în topul vânzărilor europene

vezi galeria foto

Cea mai accesibilă electrică din Europa, Dacia Spring adoptă un design modern, devenind mai practică și mai eficientă, cu un plus la personalitate și calitate percepută.


A doua surpriză Dacia pentru 2024, noul Spring ne-a fost prezentat în avanpremieră la Paris, unde am realizat că, deși nu putem vorbi de o nouă generație (platforma, bateria și motorizările sunt neschimbate), nu avem de-a face cu un simplu facelift, peste 90% din panourile exterioare și aproape integral interiorul fiind noi.

De la prima vedere frapează designul robust inspirat de noul Duster. Farurile păstrează etajarea, dar formele tuturor detaliilor exudă dinamism și robustețe, pe ansamblu mașina căpătând multă personalitate și un caracter puternic de crossover de oraș. Spring rămâne un vehicul ce răspunde perfect nevoii mobilității electrice simple, accesibile și eficiente, fiind în continuare campionul absolut al raportului preț/prestații  în Europa, cel mai ușor automobil electric (984 kg pentru Extreme, +6 kg față de actualul Spring), obținând 5 stele la Green NCAP pentru eficiență și consum redus de curent. Este totodată cel mai spațios vehicul din segmentul mini (3,7 m lungime), având inclusiv cel mai voluminos portbagaj (308 l).


Manevrabil, agil și eco-smart, Spring dispune acum de echipamente moderne cum ar fi sistem ADAS (pentru a îndeplini cele mai noi norme de siguranță GSR2), frânare regenerativă (activată prin comutarea în poziția B a selectorului de viteze) și încărcăor standard de 7 kW și la curent alternativ și opțional unul de 30 kW la curent continuu, care asigură încărcarea rapidă, de la 20% la 80%, în doar 45 de minute. ADAS cuprinde frânarea automată de urgență, recunoașterea semnelor de circulație cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii, asistență la menținerea benzii de circulație, supravegherea atenției șoferului și apel de urgență eCall. Dacia introduce butonul „My Safety’ cu acces rapid la configurația preferată a sistemelor de asistență la conducere.


Motorul de 45 CP este disponibil pentru versiunea de bază Essential și cea intermediară Expression, iar cel de 65 CP vine pe Expression și vârful gamei, Extreme. De asemenea, standard pentru Essential și Expression avem Media Control cu două difuzoare, conexiune Bluetooth, navigație  și un port USB, accesibil prin smartphone-ul utilizatorului, iar pentru Extreme  standard și Expression opțional, Media Nav Live cu ecran de 10′ și navigație conectată până la 8 ani, cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto și două porturi USB. Bateria de 26,8 kWh asigură necesarul pentru circa 220 km cu un plin, studiile Dacia relevând că un traseu cotidian tipic pentru un posesor de Spring este de 37 km.


La nevoie (pentru picnicuri, de exemplu), Spring poate deveni sursă de alimentare pentru diferite dispozitive, prin folosirea adaptorului special (serie la Extreme) și a încărcătorului V2L, acționând ca o priză tradițională de 220V/16A. Încă nu știm prețurile, dar noul Spring se anunță econom rău.

Chiar și din lateral, noul Spring arată ca și cum ar fi o nouă generație. Nu te poți abține totuși să nu observi unele similitudini cu Peugeot 205/208 la nivelul designului stopurilor și al benzii texturate care le unește.


Noul Spring este disponibil într-o gamă de șase culori, inclusiv noile Beige Safari și Brick Red.

Interiorul complet nou dispune de o planșă de bord de inspirație Duster III (volanul este identic), plastice de calitate bună, instrumentar și ecran Media NAV Live, de 7, respectiv 10 inchi (la versiunile superioare), ornament aerator central personalizabil (mai multe culori) și trei puncte de prindere pentru sistemul YouClip. Noul Spring vine opțional și cu un frunk pentru încărcătorul V2L bidirecțional și adaptorul special care permite mașinii să devină un veritabil „prosumator’.


Cu noul sistem YouClip poți avea la îndemână o mulțime de accesorii utile în habitaclu, cup-holder, lampă, gentuță sau suport de smartphone.

Echipări Dacia Spring

Essential: tablou bord digital de 7, volan reglabil pe înălțime, servodirecție, Media Control cu port USB, limitator de viteză, cruise control, comandă radio pe volan, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față electrice, asistență la parcarea cu spatele, priză 12V.

Expression: + climatizare manuală, jante de 15, motor de 65 CP.

Extreme: + decorații interior/exterior Copper Brown, oglinzi retrovizoare și geamuri electrice spate, Media Nav Live cu ecran de 10, două porturi USB  și conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto, încărcător bidirecțional V2L.

Verdict

Înaintea prezentării de la Paris am fost mai degrabă sceptic în privința cantității noutăților de pe noul Spring. Ca și în cazul lui Duster, Dacia mi-a depășit cu mult așteptările, noul model fiind aproape ca și o generație succesoare. Dacă prețul va urma tradiția bine-cunoscută Dacia și va respecta promisiunile oficialilor mărcii, atunci Spring va rămâne un campion european al vânzărilor de electrice, având de acum și o personalitate puternică dată de design.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE