Audi a prezentat cea de-a doua generatie a SUV-ului Q7. Modelul german se lauda ca a „slabit” cu 325 kilograme si, desi are dimensiuni exterioare mai mici, promite un spatiu pentru pasageri imbunatatit.
Astfel, Audi Q7 are o lungime de 5,05 metri, o latime de 1,97 de metri si o inaltime de 1,74 de metri, in timp ce ampatamentul masoara 2,99 de metri. Desi noua generatie a lui Audi Q7 este mai mica si mai ingusta comparativ cu prima, germanii spun ca pasagerii primesc mai mult spatiu pentru cap. Versiunea cu sapte locuri are o capacitate a portbagajului de 295 de litri, respectiv 770 de litri cu ultimul rand de scaune pliat, in timp ce varianta cu cinci locuri promite o capacitate a portbagajului de 890 de litri, respectiv 2.075 de litri atunci cand bancheta spate este rabatata. Masa totala a noului Audi Q7 este de 1.995 de kilograme, reusind astfel sa devina cel mai usor SUV din clasa in care concureaza.
Audi Q7 – Exterior
La nivel exterior, Audi Q7 primeste grila singleframe, noua semnatura a producatorului din Ingolstadt fiind flancata de blocurile optice mult imbunatatite si pot fi comandate si cu tehnologia Matrix LED. Spre deosebire de vechea generatie, luneta este mai inclinata, iar stopurile cu semnalizare dinamica completeaza look-ul impunator.
Audi Q7 – Interior
Interiorul noului Audi Q7 a devenit mai simplu, mai sportiv si totodata mai luxos. Panoul de bord este separat pe orizontala si poate fi personalizat in doua nuante diferite. Audi ofera sapte culori pentru interiorul lui Q7, dar si accesorii din aluminiu si lemn.
Asa cum era de asteptat, habitaclul lui Audi Q7 promite o multime de dotari de ultima ora. Incepem cu sistemul de infotainment MMI care proiecteaza informatiile pe un ecran de 7 inch sau 8.3 inch si continuam cu tehnologia Virtual Cockpit. Acesta din urma inlocuieste vechile ceasuri de bord si proiecteaza toate informatiile necesare pe un ecran TFT de 12,3 inch. Pentru ca lucrurile sa se succeada rapid, la baza sistemului sta un procesor quad-core T30 de provenienta NVIDIA. La final, amintim head-up display-ul capabil sa proiecteze informatiile esentiale in campul vizual al soferului, fara ca acesta sa mai fie nevoit sa isi mute privirea de la drum. Sunetul noului Audi Q7 este asigurat de un sistem Bose sau Bang & Olufsen. Ultimul dintre acesta integreaza 23 de difuzoare si promite sa ofere 1.920 W.
Dar Audi nu a uitat nici de pasagerii din spate. Acestia pot opta pentru tablete cu o diagonala de 10,1 inch care folosesc procesoarele NVIDIA Tegra 4. Acestea sunt conectate la sistemul MMI, iar pasagerii din spate pot trimite diverse informatii pe display-ul central al sistemului de infotainment. Pentru ca suntem inca la capitolul gadget-uri, Audi va integra pe noul Q7 sistemele Apple Car Play’ si Google Android Auto’. Astfel, posesorii de telefoane inteligente cu sisteme de operare iOs, respectiv Android, nu vor avea probleme in ceea ce priveste conectarea la sistemul masinii.
Audi Q7 – Sisteme de siguranta si tehnologii
In dreptul capitolului siguranta, noua generatie a lui Audi Q7 promite din standard sistemul Audi pre sense city, iar in mod optional, nemtii ofera pachetele „Parking”, „City” si „Tour”, fiecare dintre acestea oferind diverese accesorii suplimentare. Pachetul „Tour”, cel mai bine pregatit dintre toate amintite mai sus, ofera sistemul stop&go impreuna cu cel de „traffic jam assist”.
Sistemul cruise control adaptiv accelereaza si decelereaza in functie de miscarea vehiculului din fata dumneavoastra si pastreaza distanta stabilita, in timp ce tehnologia „traffic jam assist” preia controlul directiei, insa doar pana la viteze de 60 km/h. Tot la capitolul tehnologie trebuie sa amintim si de sistemul de directie integrala.
Audi Q7 – Motorizari
Pe piata din Europa, noul Audi Q7 va fi disponibil alaturi de doua motoare V6, unul diesel si unul pe benzina. Agregatul de 3.0 litri TDI este capabil sa ofere 272 CP si 600 Nm, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se desfasoara in 6,3 secunde, in timp ce viteza maxima se opreste la viteza de 234 km/h. In dreptul capitolului consum de carburant, motorul diesel promite sa inghita 5,7 litri la 100 de kilometri si sa emita in atmosfera 149 de grame de CO2 per kilometru.
Motorul de 3,0 litri TFSI V6 (cu compresor mecanic decuplabil in sarcina redusa) produce 333 CP si 440 Nm. Acceleratia 0 – 100 km/h se desfasoara in 6,1 secunde, iar viteza maxima se opreste in dreptul valorii de 250 km/h. Consumul de carburant in regim mixt este de 7,7 litri la suta, iar emisiile de CO2 se cifreaza la 179 de grame per kilometru.
Pe viitor, Audi va pregati si o versiune ceva mai docila pentru dieselul de 3,0 litri. Acesta va produce 218 CP si 500 Nm. Alaturi de noua versiune, Audi va introduce si varianta Q7 e-tron quattro. Plug-in hybrid-ul german va dispune de un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel cu sase cilindri si un agregat electric. Acesta din urma produce 94 kW, echivalentul a 128 CP si a fost integrat in transmisia automata cu 8 rapoarte. Per total, sistemul hibrid ofera 373 CP si 700 Nm. In aceste conditii, accleratia 0 – 100 km/h se desfasoara in 6,0 secunde. Motorul electric este sustinut de un set de baterii litiu-ion cu o capacitate de 17,3 kWh. In modul 100% electric, viitorul Audi Q7 e-tron quattro va putea parcurge pana la 56 de kilometri, in timp ce consumul in regim mixt va fi de 1,7 litri la 100 de kilometri parcursi.
In Germania, pretul noului Audi Q7 va avea un pret de pornire de aproximativ 61.000 de euro si va ajunge in showroom-uri incepand cu primavara anului viitor.