UPDATE: Audi se pregătește să livreze primele exemplare ale lui R8, iar pentru a celebra cum se cuvine frumosul eveniment, nemții au publicat o galerie foto extinsă.
––––
26.02.2015
Audi a publicat primele imagini și detalii oficiale cu noua generație R8. Așa cum deja știți, supersportivul german va fi expus în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Noua generație a supercar-ului din Ingolstadt are un look foarte agresiv și sportiv, dispune de un motor V10 în două versiuni de putere și integrează un nou sistem de tracțiune integrală quattro.
Pentru fabricarea lui R8, nemții vor folosi structura Audi Space Frame care integrează în proporții mari materiale precum fibră de carbon ranforsată cu plastic și aluminiu. În total, Audi R8 cântărește 1.454 de kilograme, cu aproximativ 50 de kilograme mai puțin față de versiunea curentă. Noul R8 măsoară 4,42 de metri în lungime, 1,24 de metri în înălțime și dispune de un ampatament de 2,65 de metri.
La nivel estetic, noul Audi R8 se remarcă prin partea frontală agreasivă, dominată de blocurile optice cu LED, disponibile încă din standard. Cei care vor și mai multă vizibilitate pe timp de noapte, pot opta pentru luminile cu tehnologie laser.
La interior, Audi virtual cockpit domină habitaclul lui R8, iar sistemul de infotainment MMI promite experiențe de top.
Audi R8 – Motorizare
Noua generație a lui Audi R8 va putea fi comandată doar alături de motorul V10 de 5,2 litri, disponibil în două versiuni de putere. Prima dintre acestea promite 540 CP și 540 Nm la 6,500 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3,5 secunde, iar viteza maximă ajunge la 323 km/h. Cea de-a doua versiunea de putere va fi botezată R8 V10 Plus și promite 610 CP și 560 Nm disponibili la 6,500 rpm. În acest caz, sprintul de la 0 la 100 km/h are loc în 3,2 secunde, repriza 0 – 200 km/h va avea loc în 9,9 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 330 km/h.
Pentru un consum îmbunătățit, unitatea V10 dispune de tehnologia COD (cylinder on demand) prin intermediul căreia jumătate dintre cilindrii sunt dezactivați în sarcină redusă. Conform oficialilor Audi, R8 V10 va avea un consum mixt de 11,8 litri la suta de kilometri, în timp ce R8 V10 Plus se laudă cu 12,4 litri pentru 100 de kilometri parcurși. Tot pentru un consum redus, cutia de viteze S-Tronic cu 7 rapoarte dispune și de o funcție de coasting.