Guvernul Orban a anunțat la începutul lunii că este nehotărât în privința continuării plafonării punctului de amendă la 145 de lei.
Citește și:
Gabriela Firea cere modificarea Codului Rutier. Traficul va suferi modificări
Gabriela Firea amână introducerea Taxei Oxigen pentru Bucureşti
În prezent, punctul de amendă este plafonat la valoarea de 145 de lei – un lucru neschimbat încă din 2017, când Guvernul a propus plafonarea sa. Un punct de amendă este echivalentul a 10% din salariul minim (brut) pe economie.
Însă remunerația a crescut considerabil în ultimii ani, în anul 2020 aceasta ajungând la 2.230 de lei. Întrebați, la începutul lunii decembrie, despre continuarea plafonării punctului de amendă la 145 de lei, reprezentanții Guvernului au răspuns că încă nu au luat o decizie în această privință. Urmând corelația de 10%, acesta ar crește pentru 2020 la 223 de lei, ceea ce ar fi adus o creștere cu peste 50% a amenzilor.
Din fericire pentru șoferi, punctul de amendă va rămâne la valoarea de 145 și în 2020. Astfel, amenzile se păstrează la același nivel ca și până acum, după cum urmează: contravențiile de Clasa I (2-3 puncte) se pedepsesc cu amenzi cuprinse între 290 și 435 de lei, urmate de cele din Clasa II (4-5 puncte): 580-725 de lei. Clasa III (6-8 puncte) de sancțiuni include amenzi curpinse între 870 și 1.160 de lei. Cel mai drastic pedepsite amenzi sunt în acest moment curpinse între 1.305 lei și 2.900 de lei. Persoanele juridice riscă, în acest moment, amenzi de 3.045-14.500 de lei.
Cu această ocazie, premierul a anunțat și că intenționează să schimbe modul de calcul al amenzilor rutiere începând cu 2021, astfel încât acesta să nu reflecte salariul minim.
„S-a dovedit clar că această relaţie între punctul de amendă şi salariul minim pe economie nu este soluţia care să se poată aplica, din moment ce an de an s-a îngheţat punctul de amendă. Probabil trebuie calculat în alt mod’, a declarat Ludovic Orban, șeful actualului Guvern.