În cadrul unei ceremonii fastuoase ce a avut loc în urmă cu scurt timp la Praga, Skoda a prezentat cea de-a treia generație a limuzinei de clasă medie, Superb.
Eleganță, tărie de caracter și dinamism – acestea sunt cele trei atribute prin care noua navă-amiral a cehilor intenționează să se impună într-un segment cu nume grele, unde standardele sunt resetate la fiecare nouă generație de modele. Ei bine, judecând strict din perspectiva designului, Skoda a trecut la un cu totul alt nivel, pentru că niciuna dintre liniile noului Superb nu te va duce cu gândul la o mașină accesibilă.
Noua zonă frontală are o personalitate puternică și amplifică senzația de masivitate, de mașină lată, cu valențe premium. Iar spatele… ei bine spatele este cel care schimbă dramatic echilibrul de forțe. Vechiul Superb a fost îndelung criticat pentru forma ușor neinspirată a blocurilor optice (remediată parțial după facelift), însă noul model face uitat acest episod și vine cu un posterior elegant, ferm, puternic, ca al unei adevărate limuzine executive. Muchiile bine definite, ce se întind pe lateralul mașinii, se îmbină armonios cu noile blocuri optice – desenate după semnătura tipică Skoda, în forma literei C. Este greu să găsești un unghi din care noul Superb să nu arate bine.
Skoda Superb – Interior
Încă de la prima generație, când nu era decât un Passat mai lung, Skoda Superb s-a remarcat prin interiorul enorm, confortabil și foarte bine echipat în raport cu prețul mașinii. Iar aceste atribute rămân în picioare și la cea de-a treia generație. Spațiul interior a crescut în toate direcțiile. Șoferul și pasagerul din dreapta se bucură de 39 mm în plus în zona umerilor și de mai mult loc pentru cap. Însă aceștia se pot considera în continuare neglijați în comparație cu pasagerii de pe banchetă. Având la dispoziție 157 mm în zona picioarelor și 980 mm în zona capului, aceștia se vor simți ca într-o limuzină de clasă lux, pentru că niciun alt model din segmentul lui Superb nu se poate apropia de aceste valori. Portbagajul a crescut și el cu 30 de litri comparativ cu generația anterioară, ajungând acum la 625 de litri.
Superb este primul model Skoda care oferă un tren de rulare adaptiv (DCC), care permite reglarea fermității amortizoarelor. Tot nouă este și climatizarea cu trei zone, iar lista de echipamente pentru confort termic este întregită de scaunele încălzite, încălzirea auxiliară, parbrizul încălzit – ba chiar și duzele sistemului de spălare ale acestuia pot fi încălzite.
Superb a fost mereu apreciată pentru umbrelele sale integrate în portiere – o soluție regăsită doar la mașinile de lux exclusiviste. Noul model duce mai departe această idee, însă ascunde cele două umbrele în portierele frontale, trasând tot mai clar identitatea unei mașini pentru care merită să-ți angajezi un șofer. Însă, chiar și așa, capitolul motorizări nu a fost câtuși de puțin neglijat.
Skoda Superb – Motorizări
Bazată pe noua platformă MQB a grupului, noua Skoda Superb oferă la debut opt versiuni de motorizare cu puteri cuprinse între 120 CP și 280 CP. Comparativ cu generația pe care o înlocuiește, noua limuzină a cehilor este cu 30% mai eficientă din punct de vedere energetic, cea mai economică versiune (GreenLine) având un consum declarat de numai 3,7 l/100 km și un nivel al emisiilor de carbon de 95 g/km. Cu excepția versiunii 1.4 TSI de 125 CP, toate celelalte motorizări pot fi cuplate la transmisii cu dublu ambreiaj DSG, iar patru dintre acestea pot avea și transmisie integrală cu diferențial central Haldex.
[table id=502 /]
În mare, rețeta cehilor pare impecabilă. Noul Superb este mai elegant, mai impunător, dispune de tehnologie modernă și se depășește pe sine în ceea ce privește spațiul interior. Pare greu de crezut, dar Skoda chiar se instalează într-un segment în care alții doar emit pretenții.