Spațiu la superlativ: acesta este noul Mercedes-Benz GLS 63 4MATIC+

vezi galeria foto

Noul GLS promite „stare de bine la cel mai înalt nivel’, iar motorul V8 AMG, performanțe impresionante.


Citește și:

Acest Mercedes G500 este atât de blindat încât Apocalipsa ar fi vacanță în el (VIDEO)

Downsize extrem: Mercedes-AMG C 63 va avea motor cu doar patru cilindri

Mercedes a făcut publice primele imagini și informații oficiale cu noul AMG GLS 63 4Matic+, cel mai mare și mai luxos SUV din gama producătorului german.

Sub capota cu nervuri a lui GLS 63 stă un V8 de 4,0 litri, cu 612 cai-putere și un munte de cuplu (850 Nm) disponibil de la 2.500 rpm. Ca și în cazul altor modele recente Mercedes, și GLS este echipat cu un sistem mild hybrid de 48V care integrează și un starter electric cu 22 CP (numit EQ Boost). Motorul termic este conectat la roți printr-o transmisie AMG Speedshift cu 9 rapoarte, resursele fiind manageriate mai apoi de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic+.


Mercedes-Benz nu a menționat greutatea lui GLS, însă resursele ansamblului propulsor sunt suficient de bine optimizate încât să lanseze GLS 63 4Matic+ de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde și până la o viteză maximă de 280 km/h (disponibilă cu pachetul opțional AMG Driver). Pentru a menține la limite minime efectul de ruliu, GLS 63 vine cu un sistem de bare stabilizatoare active.

Sistemul de frânare joacă un rol mai important decât cel de propulsie, așa că GLS 63 dispune de discuri de 400 mm pe puntea față și de 370 de mm pentru roțile din spate.


Plurivalența lui GLS este dat de funcția AMG Dynamics, care permite alegerea unui mod de rulare predefinit folosind selectorul AMG Dynamic Select: Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail și Sand sunt opțiunile pe care le pune la dispoziție GLS. Fiecare dintre acestea adaptează disponibilitatea resurselor motorului, greutatea direcției, acuitatea pedalierului, garda la sol și parametrii sistemului de amortizare.

Confortul la rulare a lui GLS este susținut de suspensia pe perne de aer AMG Ride Control+ cu amortizare adaptivă ADS+. Amortizarea este disponibilă în trei trepte (Comfort, Sport și Sport+) și lucrează în strânsă legătură cu funcția de ajustare automată a gărzii la sol. Mașina coboară astfel cu 10 mm la viteze de peste 120 km/h și revine la poziția standard odată ce viteza coboară mai jos de 70 km/h. Prin atingerea unui buton, garda la sol poate fi urcată cu până la 55 mm.


Interiorul lui GLS este suficient de generos cât să găzduiască până la șapte pasageri și promite, prin materialele, finisajele și tehnologiile folosite, un grad de confort similar cu S-Class. Mercedes spune că GLS 63 are un ampatament semnificativ mai mare decât predecesorul său, fără a menționa cifre. Dar spune că spațiul la genunchi pentru pasagerii din spate este până la 87 mm.

Pe lista de dotări standard sunt incluse, cazul lui GLS AMG, pielea AMG Nappa pentru scaune; cele din față vin cu încălzire și ventilație standard. Rândul al doilea de scaune primește doar încălzire standard, în timp ce pentru rândul al treilea de scaune, această funcție este opțională.


Lista de opționale este, firește, generoasă și include pachetele Air-Balance, Energizing, Warmth Comfort, dar și sistemul de sunet Burmester 3D surround.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE