Renault a publicat un set de imagini si detalii complete cu viitorul EOLAB. Acesta este un concept care va fi expus in cadrul Salonului Auto de la Paris si reprezinta solutia Renault in ceea ce priveste eficienta.
Asa cum probabil ati intuit, numele conceptul francez provine de la Eol, zeul vantului in mitologia greaca. Dar aceasta atribuire are o logica a ei intrucat prototipul din Hexagon a avut la baza trei motto-uri. Primul dintre acestea consta intr-o masa cat mai mica, al doilea face referire la aerodinamica, iar cel de-al treilea este reprezentat de un sistem de propulsie hibrid.
Aerodinamica lui Renault EOLAB Concept
Pentru inceput, noul EOLAB Concept vine cu un design futurist sculptat special pentru a obtine valori excelente in tunelul cu vant. Astfel, coeficientul de frecare cu aerul este de doar 0.235 Cd. Pentru a ajunge la aceasta valore, inginerii fracezi vin cu un spoiler frontal si cu un flaps posterior care la viteze mari se inchid. De asemenea, pe aripi gasim o serie de flapsuri active care se deschid doar atunci cand sistemul de franare are nevoie de ajutor in ceea ce priveste racirea.
Masa lui Renault EOLAB Concept
La capitolul masa proprie, conceptul EOLAB este cu 400 de kilograme mai usor decat un Clio, cantaring 955 de kilograme. Francezii au ajuns la aceasta valoarea multumita materialelor usoare folosite pentru sasiu si caroserie, dar si multumita reducerii unor componente electrice.
Sistemul de propulsie al lui Renault EOLAB Concept
Spre deosebire de Volkswagen XL1, un alt promotor in materie de consum, Renault EOLAB Concept se lauda cu un sistem de propulsie hibrid care utilizeaza un motor conventional pe benzina. Vorbim despre unitatea de 1,0 litri cu trei cilindri capabila sa ofere 75 CP si 95 Nm. Alaturi de acest propulsor gasim un motor electric de 50 kW (68 CP) si 200 Nm. Resursele sunt puse pe sosea cu ajutorul unei transmisii cu trei rapoarte si fara ambreiaj. Motorul electric este sustinut de un sistem de baterii litiu-ion de 6,7 kWh.
Conform oficialilor Renault, EOLAB va sosi cu doua moduri de rulare, unul axat pe autonomie, iar celalalt cu tendinte eco. Cireasa de pe tort abia acum vine, intrucat Renault a anuntat ca viitorul EOLAB va consuma doar 1,0 litri la 100 de kilometri si va emite doar 22 de grame per kilometru.