După ce am analizat pe larg cum se conduce noul Opel Astra și cum funcționează cutia automată, acum ne concentrăm asupra conectivității.
În cel de-al treilea episod în care analizăm comportamentul mașinii noastre de anduranță, un Opel Astra 1.6 CDTI de 136 CP, vom vorbi despre sistemul IntelliLink și despre cât de ușor este acesta de utilizat în viața de zi cu zi. În primul rând, la motorizarea de care dispune mașina noastră, încă de la echiparea Enjoy, sistemul de top IntelliLink RF900 Navi costă opțional doar 490 de euro, o sumă extrem de mică pentru a beneficia de tot ceea ce oferă.
Grafica sistemului este una plăcută, chiar dacă se mai putea lucra la anumite detalii, iar rapiditatea sistemului trebuie lăudată. Indiferent de comandă, reacțiile sunt rapide și fluente, precum la o tabletă modernă, forța cu care este necesar să apeși pe ecran fiind corect ajustată. Mai important este că toate meniurile și poziționarea comenzilor au fost atent studiate și nu există probleme de ergonomie, orice funcție fiind rapid identificată la nevoie, în timp ce structura este logică chiar și la submeniuri.
Conexiunea cu telefoanele mobile inteligente se face rapid, printr-un proces simplu, care durează doar câteva secunde. Agenda telefonică este preluată în sistem, la fel ca și ultimele apeluri, care pot fi vizualizate direct în interfața IntelliLink. Practic, după ce a fost conectat, telefonul mobil poate fi pus în cotiera centrală, fără să mai fie nevoie să-l accesezi.
În ceea ce privește muzica, lucrurile stau la fel de bine. Conținutul poate fi redat rapid, indiferent că sursa este locală, pe device-ul tău, în cloud sau că este un radio online. Toate playlisturile pot fi accesate din interfață, la fel ca și albumele sau artiștii preferați.
Un aspect care ne-a plăcut foarte mult este că, odată conectat, la fiecare urcare în mașină este nevoie doar de câteva secunde pentru conexiune, lucru care nu se întâmplă la fel de rapid la toate mașinile. De asemenea, sistemul IntelliLink reține ce format media ascultai în momentul opririi anterioare și continuă melodia exact din acel loc.
Nu putem trece de capitolul conectivitate fără să amintim de sistemul OnStar, unic din punct de vedere al complexității, indiferent de segmentul de care vorbim. Printr-o simplă apăsare a butonului poziționat în zona plafonierei din față, șoferul apelează un reprezentant Opel, aflat într-un call center.
Acesta îl poate ajuta cu setarea unei destinații ce poate fi instant încărcată în sistemul de navigație, îi poate face o diagnoză a mașinii și interpreta rezultate în cazul unor anumite probleme tehnice sau îi poate rezerva o cameră la un hotel. Sunt servicii care, cu siguranță, îți pot face viața mai ușoară, în special dacă ești într-o zonă pe care nu o cunoști prea bine și ai nevoie de asistență.
După circa 10.000 km rulați în trei luni este momentul să ne despărțim de Astra din acest articol, însă vom primi una nouă, similară ca echipare, dar cu o cutie de viteze manuală. Aceasta va trece prin testul de consum Auto Bild, unde vom vedea valorile exacte pe care le reușește motorul 1.6 CDTI în traficul real.
Anduranță Opel Astra 1.6 CDTI
Episodul 1 – Opel Astra 1.6 CDTI – Start la anduranță
Episodul 2 – Opel Astra 1.6 CDTI – Echipa perfectă
Episodul 3 – Opel Astra 1.6 CDTI – Conectivitatea la control
Citește și
SCENE INCREDIBILE! A intrat cu mașina în centrul istoric și a amenințat că VA CĂLCA OAMENI!
MARE ATENȚIE! Dacă ai maxim 5.000 de euro, astea sunt MAȘINILE PE CARE TREBUIE SĂ LE CUMPERI!
ROAD RADE FILMAT în ROMÂNIA! După ce au văzut clipul, polițiștii au luat o DECIZIE INCREDIBILĂ!
Prima mașină adevărată fabricată în România! Se vindea ca pâine caldă!
NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO