Opel GT va fi prezent la Salonul de la Geneva sub forma unui concept futuristic care indică direcția viitoare de design a producătorului german.
Cu motorul amplasat central în faţă şi cu tracţiune pe puntea spate, Opel GT Concept este descendentul direct al legendarului Opel GT din anii 70 şi al conceptului Monza, ducând la un nou nivel limbajul de design al Opel. Opel GT Concept este avangardist şi purist în acelaşi timp, renunţând la orice element ce i-ar putea perturba forma pură: acesta nu are mânere la uşi, nici oglinzi exterioare și nici ştergătoare de parbriz.
Atât şoferul, cât şi pasagerul din faţă au acces la interiorul spaţios grație touchpad-ului integrat în linia roşie caracteristică de pe acoperiş. Spațiul din interior este adecvat chiar și în cazul persoanelor înalte. Opel a avut întotdeauna propriile idei în ceea ce privește conceptul de portiere, iar Opel GT Concept nu face excepție: la deschidere, uşile intră considerabil sub pasajele roţilor faţă. Acest tip de montaj patentat, care face economie de spaţiu, asigură un unghi larg de deschidere, în special în spaţiile înguste de parcare. Prin urmare, atletul compact este optimizat pentru zone urbane.
Citește și: Opel reinventează GT-ul după aproape 50 de ani. Cum arăta primul Opel GT?
Două camere video, montate în spatele pasajelor roţilor, garantează vizibilitatea în timpul deplasării în zone urbane. Acestea transmit imaginile către două monitoare, poziționate de o parte și de alta a postului de conducere, făcând inutilă prezența oglinzilor retrovizoare. Parbrizul se continuă cu un acoperiş panoramic din sticlă care le asigură pasagerilor o experienţă similară cu cea oferită de un model Targa.
Conceptul Opel GT este echipat cu un motor supraalimentat de 1,0 litru, cu trei cilindri, derivat din cel utilizat pe modelele ADAM, Corsa şi Astra. Unitatea pe benzină, care este amplasată central în față, dezvoltă o putere de 145 CP şi generează un cuplu maxim de 205 Nm. Cuplul este transmis către puntea spate prin intermediul unei transmisii secvenţiale cu şase trepte, configurația incluzând un diferențial mecanic. Cu o masă mai mică de 1.000 kg și un echilibru al maselor foarte bun, conceptul Opel GT promite performanțe remarcabile: acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde şi atinge o viteză maximă de 215 km/h.