Opel Mokka X – Mokka are Factorul X

După succesul Astrei, Opel reiterează un alt hit. Noua Mokka X are o nouă față, mai seducătoare, un interior modern, dar păstrează prețul atractiv. Plus că-ți pune la dispoziție și un asistent personal.

 

Deși puteam să caut pe Google, aleg să apăs butonul OnStar de pe plafonieră. În scurt timp îmi răspunde o voce în limba germană, căreia îi explic că sunt un jurnalist român care testează noua Mokka X în Scoția. Mi se face legătura cu un operator vorbitor de limbă română. „Bună ziua! Aș vrea să mă ajutați să găsesc un teren de golf prin apropiere, în jurul Edinburgh-ului’. Vocea din Luton, Anglia (unde se află centrul OnStar european), îmi cere mai multe detalii, în timp ce se aude cum butonează o tastatură. „Gata, vă încarc adresa în sistemul de navigație. Nu trebuie decât să confirmați destinația.

Uau, ce servicii minunate! Prin sistemul OnStar, care începând din această lună este activ și în România, Opel îți pune la dispoziție un adevărat sistem de concierge. Nu trebuie decât să apeși un buton, iar operatorul îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie. Mai mult, în caz de accident, OnStar inițiază automat un apel și verifică starea ocupanților, comunicând în paralel și cu serviciile de urgență.

Așadar, noul Opel Mokka X este din start o mașină mai inteligentă și mai sigură. În fond, ceea ce vedem aici este o Mokka restilizată intens, pentru a se integra mai bine în noua filosofie Opel. Modelul era pe piață din 2012, iar după 600.000 de unități comercializate, avea nevoie de un suflu nou. Și l-a primit din plin. Noua față cu faruri LED și grilă supradimensionată îi schimbă radical fizionomia și-l face să arate ca un model complet nou. Cu 4,28 m lungime, Mokka X este cu 9 centimetri mai scurtă decât o Astra, însă oferă o poziție de condus cu 13,5 cm mai înaltă  vizând un alt tip de client, care vrea să privească traficul de la înălțime, însă apreciază mașinile compacte, ușor de parcat.

opel-mokka-x-21

Opel Mokka X – interior complet schimbat

Cea mai dramatică schimbare se simte în interior, unde planșa de bord a fost schimbată radical, adoptând elemente de la Astra. Astfel, instrumentarul de bord și sistemul de infotainment IntelliLink cu display de 7 sau 8 inchi ( în funcț‌ie de echipare) sunt aceleași cu cele ale modelului compact, însă comenzile sistemului de climatizare rămân în mare parte neschimbate. Chiar și așa, consola centrală a fost eliberată de o mare parte din butoanele mici și derutante, îmbunătățind ergonomia.

Mai mult, Mokka X este mult mai inteligentă acum, fiind capabilă să afișeze interfața grafică a telefoanelor inteligente direct pe ecranul de pe consola centrală, iar pleiada de sisteme de asistență numără opțiuni precum monitorizarea benzii de rulare, cameră pentru mersul înapoi sau detectarea unui risc de impact și atenționarea șoferului pentru a interveni la timp.

Deși nu sunt la fel de complexe ca la Astra, noile faruri LED adaptive au nouă moduri de funcționare, care sunt activate în funcție de tipul de drum pe care se rulează, stilul de conducere adoptat și evoluț‌ia traficului din jur. Și scaunele certificate AGR au fost preluate de la Astra, oferind o poziție ergonomică, care reduce oboseala la drum lung. Latura practică a mașinii este la fel de bine dezvoltată ca și înainte de facelift. Patru adulți pot sta confortabil în interiorul lui Mokka X, iar portbagajul măsoară între 356 și 1372 de litri, în funcție de configurație.

În cadrul testului din Scoția am avut la dispoziție doar motorizarea 1.6 CDTi de 136 CP, care rămâne neschimbată după acest facelift. Cuplat la o transmisie manuală cu șase rapoarte și la un sistem de tracț‌iune integrală care poate transmite până la 50% din cuplu către puntea spate atunci când detectează o pierdere a aderenței, dieselul oferă performanțe echilibrate, cu un consum de combustibil foarte redus. Există însă și o noutate în gamă: un nou propulsor pe benzină de 1,4 litri și 152 CP, care vine cuplat exclusiv la o transmisie automată cu șase rapoarte.

opel-mokka-x-41

Fișă tehnică – Opel Mokka X

Motor 4L, diesel, turbo • Cilindree 1598 cmc • Putere maximă 136 CP/3500 rpm • Cuplu maxim 320 Nm/2000 rpm • Viteză maximă 187 km/h • 0–100 km/h 10,3 s • Transmisie integrală/cutie de viteze manuală, 6 trepte • Rezervor 52 l • Dimensiuni L/l/h 4275/1781/1658 mm • Portbagaj 356–1372 l • Masă proprie 1355 kg • Consum mediu 4,5 l/100 km • Emisii CO2 119 g/km • Preț n.c.

 

 

Verdict

Micul SUV Mokka X este un pas î‌nainte pentru Opel. Arată mai bine și este dotat cu toate tehnologiile contemporane care fac viața la bord mai ușoară. Și cu toate astea, păstrează prețurile jos, pornind de la 14.000 de euro cu TVA.

 

taguri
Adaugă un comentariu