Serviciul Opel OnStar este disponibil și în România începând cu această toamnă. Iată care sunt principalele funcționalități ale sistemului OnStar:
Servicii de urgență
Probabil cea mai importantă funcționalitate a sistemului este apelarea automată către centrul OnStar în caz de accident, când fiecare secundă poate face o diferență enormă. Astfel, sistemul – care este conectat la electronica mașinii prin interfața OBD II – analizează severitatea impactului și comportarea mașinii, trimițând către centru coordonatele GPS ale vehiculului, plus alte informații care poate asigura un răspuns al autorităților adaptat la fiecare situație particulară.
Localizare în caz de furt
Mașinile dotate cu sistemul OnStar pot fi localizate imediat în caz de furt, iar funcția de imobilizare electronică oferă o asigurare suplimentară, pentru că împiedică pornirea motorului (după ce acesta a fost oprit). Acționarea claxonului și aprinderea faurilor poate ușura găsirea vehiculului chiar și atunci când este ascuns într-o clădirea, garaj sau parcare publică.
Serviciul de localizare se poate dovedi extrem de util și în momentele în care posesorul uită poziția în care a parcat. De asemenea, descuierea de la distanță poate fi extrem de utilă în caz de uitarea cheilor în mașină sau pierderea acestora, eventual la mii de kilometri de casă – unde țin cei mai mulți cheia de rezervă.
Asistență în caz de defecțiune și diagnoză tehnică la distanță
Fiind conectat la interfața OBD a mașinii, sistemul OnStar poate oferi informații prețioase în cazul unei defecțiuni. Astfel, operatorii îi pot informa pe conducători când pot continua să conducă până la cel mai apropiat service auto deși există un mesaj sau un martor de eroare aprins în bord. Iar atunci când mașina rămâne imobilizată în drum, serviciul OnStar poate trimite un echipaj de asistență rutieră pentru tractarea mașinii.