Porsche 718 Boxster este noua denumire pe care o primește roadsterul din Stuttgart, odată cu intrarea în al treilea deceniu al carierei. Denumirea este o trimitere directă la legendarul Porsche 718, câștigător a numeroase curse în anii ’50 și ’60, printre care celebra Targa Florio și Le Mans.
Ca și ilustrul său predecesor, noul Porsche 718 Boxster folosește motoare boxer cu patru cilindri amplasate central, care beneficiază însă de aportul adus de supraalimentarea cu turbo. Modelul de bază are la dispoziție 300 CP dezvoltați dintr-o cilindree de 2,0 litri, în timp ce versiunea mai puternică Porsche 718 Boxster S are la dispoziție o unitate de 2,5 litri care dezvoltă 350 CP. Acesta din urmă folosește o turbină cu geometrie variabilă, ca și în cazul lui 911 Turbo. Porsche este, astfel, singurul producător care oferă tehnologia VTG pe un model de serie cu motor pe benzină. Față de generația anterioară a lui Boxster, creșterea de putere este de 35 CP. Ambele modele 718 vin în configurația standard cu transmisie manuală, cutia PDK fiind disponibilă opțional.
Citește și: Porsche schimbă denumirile lui Cayman și Boxster
Porsche a revizuit complet trenul de rulare al lui 718 Boxster, cu o direcție electromecanică mai incisivă cu 10%, pentru un comportament mai agil, atât pe circuit cât și în traficul zilnic. Disponibilă opțional, suspensia adaptivă PASM are o gardă la sol redusă cu 10 mm. În premieră, este disponibilă o suspensie PASM sport pentru modelul 718 Boxster S, având garda la sol redusă cu 20 mm.
Performanțele oferite folosesc eficient creșterea de putere, dar și noua configurație a trenului de rulare: Porsche 718 Boxster accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde (cu 0,8 s mai rapid decât Porsche Boxster), în timp ce Porsche 718 Boxster S are nevoie de numai 4,2 secunde (cu 0,6 secunde mai puțin). Vitezele maxime ale celor doi atleți sunt de 275 km/h și, respectiv, 285 km/h.