Porsche 911 R este o versiune sportivă exclusivistă a clasicului 11, care evocă tradiția precursorului 911 R din 1967 – o mașină de competiție omologată pentru circulația pe drumurile publice și produsă într-o serie limitată.
La fel ca și predecesorul său, noul 911 R este construit pornind de la versiunea de circuit 911 GT3 RS, folosind sistematic materiale ușoare, atinge performanțe impresionante și oferă o experiență de conducere unică. În plus, și acesta este produs într-o serie limitată la 991 de unități.
Noul 911 R este cea mai ușoară versiune a lui 911, având o masă totală de 1.370 kg (cu 50 kg mai puțin chiar și decât 911 GT3 RS). Are sub capotă o versiune aspirată a motorizării boxer cu șase cilindri de 4,0 litri, care produce 500 CP. Cutia de viteze manuală sport cu șase trepte, singura disponibilă pe acest model, completează imaginea de sportivă pursânge. Având propulsie spate, 911 R accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 323 km/h.
Ca și motorizarea, trenul de rulare al lui 911 R este derivat din cel al versiunii de competiție 911 GT3 RS. Direcția integrală, diferențialul spate mecanic și frânele ceramice PCCB sunt disponibile standard. Opțional este oferită o funcție de ambreiere dublă, pentru o schimbare rapidă în jos a treptelor de viteză. Pentru omologarea stradală, eleronul fix din spate al lui 911 GT3 RS a fost înlocuit de unul retractabil, cunoscut de la Carrera. Acesta, împreună cu difuzorul specific, asigură forța de apăsare adecvată la viteze mari.
În interior, șoferul are la dispoziție un scaun scoică din fibră de carbon. O caracteristică tipică versiunilor GT sunt curelele de tragere pentru deschiderea ușilor ce înlocuiesc tradiționalele mânere.
Porsche 911 R poate fi deja comandat, livrările fiind derulate din luna mai.